torsdag, august 14

Kalvøya 1996

Frekke Frikkes første festival var på en måte en måte en milepæl i livet hennes. Det var før og det var etter Kalvøya. Og alderen var 16 1/2 år.

Torsdag 27. juni 1996
I morgen drar jeg til Kalvøya. Prata med Siri i kveld på telefon, og hun sa hun bare skulle ha med seg en liten sekk + sovepose. Dermed må jeg gjøre om hele pakkinga mi. Jeg farget håret mitt i kveld med hennafargen jeg kjøpte i Oslo. Det ble sånn passe. Gruer meg litt til i morgen.

Mandag 1. juli 1996
Ja, nå er jeg hjemme fra Kalvøya. En helt super opplevelse med tanke på musikken. Jeg forelska meg helt i DumDum Boys. Vokalisten Prepple er bare noe av det kjekkeste som finnes. Det å se han på scena er nesten tortur. Sjelden man ser så kjekke og tøffe mannfolk. Konserten deres var bare helt fantastisk. Jeg sto i konstant lykkerus. Nå skal jeg kjøpe alle albumene deres. En utrolig herlig opplevelse. DumDum Boys spilte på søndag. De som spilte på lørdag var Sepultura, Bjørk, Moby, The Cardigans, Green Cortinas, Bad Religion osv. Bjørk-konserten var dritbra. På søndag var det altså DumDum, Velvet Belly, Neil Young og Rage Agains the Machine. På Neil Young-konserten sto jeg helt fremst. Det var en herlig opplevelse. En av gitaristene i Crazy Horse smilte og blunket til meg flere ganger. På fredag da vi kom, etter vi hadde slått opp teltene våre, sneik vi oss på toget inn til Oslo. Der gikk vi på en koselig kafè, og etterpå satt vi på en pub og tok noen øl. Da vi kom tilbake til Kalvøya, var Mari døddrukken. Jeg tok noen bilder av DumDum Boys da de spilte, men de blir sikkert kjempedårlige. På scena når han (Prepple) hadde tatt av seg jakka, og da han sto der i svart bukse, hvit bestefartrøye og tente seg en røyk - ja, da var hjertet mitt helt ute av kontroll. Fy f.. så kjekk han var da... drøm, drøm..... Jeg fikk forresten noen kommentarer av halvfulle gutter/menn. En sa "Eg e forelska i deg, og det berre veit du" og en annen sa at jeg var den peneste dama han noen gang hadde sett. En annen igjen var kvalm, kom sjanglende bort til meg og begynte å beføle meg. Han sa et eller annet om å kjenne på puppa mine. Æsj, for en fyr.... Da vi skulle hjem tok vi feil av togtidene, så vi måtte bli en natt i Oslo. Vi holdt oss på Dennis Grill inntil kl 05.30 slik at vi kunne gå til Oslo S og sove videre der. Nå er jeg bare døgnvill - men forelsket.

5 kommentarer:

Frk. Frekkesen sa...

Fantastisk! Selv var jeg forelska i Kjartan Kristiansen i DumDumBoys da jeg var 16 og han var heroinist. Bra det ikke ble noe av.

etaktuarliv sa...

Prepple heter forresten egentlig Per-Øyvind. Det er noe jeg har lært av "Team Antonsen".

frikke sa...

frk. frekkesen: Heroin eller ikke, Kjartan er en vakker mann :)

etaktualiv: hehe... old news for this girl - men Team Antonsen har åpnet mange øyne rundt det navnet :)

kariamelie sa...

for noen fantastiske gamle glimt. Det hele minner meg om Betty i Borgen Skole (no offence). :D

frikke sa...

frøken aberlour: ohh....! Nå har jeg nesten glemt Betty i Borgen skole, hvem var hun igjen? Hun kjedelige som var sammen med Petter? Eller var hun kul? Uansett, jeg tar det som et kompliment :)