torsdag, desember 17

Winter hymn

Tidligere, før jeg fikk jobb, sa jeg alltid til meg selv at min fremtidige jobb skal ikke dominere livet mitt, skal ikke forårsake negative endringer i mitt sosiale liv, ikke gå utover min fritid og heller ikke gå på helsa løs. Jeg føler jeg har blitt en klisjè på alle mine fordommer. Jeg ler av meg selv.

I dag prøvde jeg å finne ut når sist jeg var på konsert. Jeg skammet meg stort da jeg fant ut at det var Øyafestivalen. Jeg skulle jo være aktiv i høst, sjekke konsertkalenderen hver uke for å plukke ut de konsertene jeg vil på. For nå, i motsetning til før, så har jeg jo faktisk råd til å kunne frekventere disse arrangementene oftere enn før. På nytt ler jeg av meg selv.

Alt dreier seg jo om valg. Enkle, greie valg vil mange si. Jeg hadde lite valg da den utkledde kontrolløren spurte meg om gyldig billett her om dagen. I flere dager hadde jeg tenkt å kjøpe nytt månedskort, men like fort gått i glemmeboken. Rotehode. Da lo jeg godt av meg selv.

Et av mine nyttårsforsett; jeg skal le mer i 2010.

Ingen kommentarer: