onsdag, mai 26

Musikk fra fordums tid... (1)

SNAP! med Rythm is a dancer

Jeg har en svart boks med musikk. Altså fysisk. Jeg har en svart boks som inneholder en haug med CDer med 90-tallsmusikk. SNAP er vel noe av det bedre jeg har. Jeg kommer sikkert tilbake til det mer begredelige.

Boksen har de siste 10 årene vært godt gjemt, med unntak av et par fuktige nachspiel. Spørs om dette blir det nye og hippe, og at "Absolute Mega Dance"-albumene mine gjenoppstår som herlig nostalgisk, kul retrolyd. Kanskje barna mine en dag vil drømme seg bort i de psykedeliske coverbildene på de sprukne CDene, fantasere om hvordan det var å leve på 90tallet samt undre seg over hvordan et houseparty på det lokale samfunnshuset artet seg.

De kommer tilbake. Rytmene. Dance, trance - you name it.

3 kommentarer:

Frøken Funky Farm sa...

Ah, haha, jeg fikk dansefot gitt! Husker da jeg var på ungdomsklubben og ingen kunne danse utenom den nye jenta fra byen (byen = enebakk!!!) og vi prøvde så godt vi kunne å herme etter! Siden den gang har jeg elsket å danse, selv om jeg nok fremdeles ikke "kan" det.

frikke sa...

Leste nå at det kommer et gigantisk raveparty til kalvøya i sommer. Da er mistankene mine bekreftet! Skjønt man "danset" jo ikke på raveparties, man "ravet"... hahaha - akk.

Frøken Funky Farm sa...

Ja, Extrema Outdoor, jeg kunne tenkt meg å dra! Men det kan jeg bare glemme når den helsikes bilen gikk ad dundas. Jaja, jeg får rave litt rundt for meg selv.