fredag, mai 8

En av mine nærmeste naboer er Sinsen Antikk og Brukthall. Et endeløst hav av masse brukte møbler, antikk og ellers diverse ting. Jeg har lenge lett etter et kjøkkenbord, men vi har et relativt lite kjøkken, så en del kjøkkenbord var absolutt uaktuelle. Et alternativ kunne selvfølgelig vært å skru fast en slik bordlem. Som kan slås ut og inn. Men med en litt iboende angst for å lage store hull i veggen, har det ikke blitt til noe slikt.

Men som dere skjønner, så fant vi da altså et passende bord i denne brukthallen. Det er gammelt, men jeg vet ikke hvor gammelt. Selve bordplata er av en annen tresort enn resten av bordet, men jeg har ennå ikke funnet ut hva slags sort det er.
Og selv om det ser oppstilt og konstruert ut med lys og greier på bordet, så er det faktisk ikke ment sånn. Vi har bare nettopp spist middag. Vannmugga var min mormors, og brukes daglig.

3 kommentarer:

kariamelie sa...

Jeg har arvet masse mugger og boller i fra mormor og mannens mormor. Koselig at det blir brukt og ikke bare gjemmes bort i skapet :)

Jeg hadde en hvit og blåblomstrete gammel skål jeg brukte en gang til å ha blåbærsyltetøy i da vi skulle ha pannekaker. Dårlig triks; porselenet ble farget lilla etter noen timer og har siden aldri forsvunnet.

søs sa...

Typisk, jeg har sett på akkurat et sånt bord som jeg hadde tenkt å kjøpe!

frikke sa...

aberlour: ai... kjipt. Da var det vel porselen uten glasur på? Uansett er jo blåbærfargen kraftige saker.

søs: så du mener det er det samme bordet?