torsdag, mai 14

Om å vokse opp

- Fy faaaaaen!!! - ropte jenta ut i bussen. Hun ropte ikke til noen av oss som satt der, men hun ropte inn i mobiltelefonen sin. Hun gråt også. Hulket store hulk som bare 17åringer kan hulke.
- Fy faaaaen! Jeg kom opp i næringsøkonomi! Det er seriøst det eeeeeeneste faget jeg ikke takler! Og så har jeg forsovet meg!!! Dette er seriøst lissom den verste dagen i mitt liv!!!
Hun hikster videre.
- Jævla foreldrene mine som ikke vekker meg! Jeg kunne fint ha fått både 5'er og 6'er i alle andre fag enn dette faget. ALLE andre fag er jo lizm bare såååå lette i forhold!!?
Det sorgdruknede jenta får tydeligvis mye støtte fra sin venninne hun snakker med.
- Ja, det var jo jævlig kult i går da. Hvor ble det av dere da? Var han Jon der? Han er jo egentlig utrolig kjekk! Hun ler, og plutselig virker det som om hun har glemt hva hun er lei seg for. Det går 3 sekunder.
- Men fyyy faaaaaen!! Hikst og gråt, sutring og grining om hverandre.
- Går det an å ha det værre enn meg nå?!! Jeg har jo bare slengt på meg noen klær!! Og så har jeg sminken fra i går!! Jeg ser helt JÆVLIG ut!!! Åhhhh... Jeg døøøøøøør!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

ahahaha! Jeg ler meg ihjel! jeg følte meg omtrent like dramatisk da jeg kom inn i klasserommet etter at jeg hadde fått vite eksamenstrekket i dag og annonserte at: "jeg trodde jeg hadde en fremtid, men jeg har visst ikke det likevel.."

frikke sa...

metern: uff, så kjipt... - vel, ja - jeg føler virkelig med deg. Tror jeg hadde vanvittig flaks da vi skulle opp i muntlig siste året på vgs. Da streiket nemlig alle lærerne i landet - og ingen kom derfor opp i muntlig. Når det gjelder de skriftlige eksamene så gikk de til helvete da jeg likesågodt fikk kyssesyken etter ruseetiden - og måtte derfor ta opp igjen eksamene året etterpå. Noe som resulterte i skammens karakterer på vitnemålet mitt....

Stjernesøkeren sa...

Awwwh! Kjenner igjen følelsen av at når noe går til helvete så går alt til helvete :)

frikke sa...

Oh yeah... Og slik vil det nok dessverre alltid være. Det positive er at det positive ofte tar med seg andre positive ting :)