onsdag, september 17

Kan Posten være forpult?

For å forsikre meg om at jeg rakk Posten i dag, dro jeg fra jobb 16.15. I går dro jeg 16.35 og rakk det nesten. Jeg mente derfor sjansene var gode for å få hente pakka mi som befinner seg på et postkontor kun et par-tre km fra Oslo sentrum. Bare en liten tur med banen skilte meg fra mitt mål.

Etter heseblesende spurt gjennom Carl Berner-krysset, klarte jeg å trenge meg gjennom døra på Posten kl 17.02, gledelig nok et fremskritt i forhold til gårsdagen. T- banen var selvfølgelig skylden til min forsinkelse. Men der inne lagde postdamene store øyne og stort rabalder, og jeg fikk ikke på noen som helst måte hente pakka mi. For det var stengt, og man ekspediterer ikke kunder to minutter over stengetid. Det vet alle som driver butikk.

Men jeg ble så sint. Jeg har forbannet meg over banen i rushtiden, som aldri kommer, og kanskje kommer en gang i halvtimen. Jeg har irritert meg grenseløst over at jeg måtte dra fra jobb uten å bli ferdig med det jeg skulle. Jeg har forbannet meg stort over Posten og deres åpningstider. Jeg har innstendig håpet at alle postkontor kunne legges ned slik at det kunne gjenåpnes som Post i Butikk i stedet. Jeg har bannet høyt, og ropt stygge ord. Stygge ord som "forpult". Jeg tror forpult er mitt yndlings-banneord nå.

Men så går det over. Og jeg føler meg teit som ble så sint, for det er jo virkelig ingenting å bruke sinne, aggresjon og energi på.

Og så har jo Posten utvidet åpningstid på torsdag til kl 19.
Det var jeg nesten ikke klar over.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg har jobbet i butikk selv, og har full forståelse for at når klokka har runda stengetid, da vil man helst bare ha folk ut av butikk. Det jeg ikke har forståelse for er stengetid klokka 5. Det er fullstendig bak mål og gjør det tilnærmet umulig for alle andre å få gjort ærender. Jeg har jobbet skift i butikk til både seks og åtte, og det er ikke en SÅ stor utfordring at det ikke lar seg gjøre. Så enig med du - gi oss lengre åpningstider blant annet på Posten -_-

kariamelie sa...

Jeg har et tidligere vennepar; nå mer bekjentpar som man mest holder seg oppdatert på via facebook, de bor på Carl Berner og "sogner" derfor til nevnte postkontor.

De har ikke fått post i postkassa på halvannen uke. Ingen vet hvorfor.

Posten skal utvilsomt frem, men ingen har sagt noe om når i disse nye "logotimerte" tider.

Bare vent, gi det tyve år til så er Posten nedlagt. Alle mottar elektronisk post og pakker med innhold distribueres av UPS, FedEx, GreenBox, DHL etc.. Folk som faktisk driver butikk :)

frikke sa...

stjernesøkeren:
Ja, det er noe med de åpningstidene som irriterer meg grenseløst. Det er jo kun uføre, pensjonister og hjemmeværende husmødre som rekker disse åpningstidene. Jeg trodde nå etter Posten/Bring-prosessen at det skulle bli bedre, men nei.

aberlour: Ja, i disse nye logo-tider hadde jeg virkelig forventet meg også noe nytt på åpningsfronten, ikke bare når det gjelder logo.

Kanskje det bekjentparet ditt bare ikke får post? Altså at ingen sender noe til dem? :)

kariamelie sa...

alle må jo få post. jeg fikk 3 regninger mens jeg var på ferie. trenger du mer bevis? :p

Frøken Makeløs sa...

Driver ikke posten og reklamerer med at man kan få pakkene sine levert på døra?

frikke sa...

aberlour: nei nei, noen har meldt seg ut av samfunnet, vet du! ;)

frøken makeløs: Jovisst gjør de det, men jeg fikk aldri tilbud om en slik leveringsmulighet da jeg handlet på nettet fra utlandet. Sikkert kun innenlands for julegaver og sånn som skal sendes fra grandtante i Lofoten til en spent slektning i Snåsa. Jeg er uansett småoppgitt.