torsdag, april 23

Ny lunsjfavoritt

Vi har et kjøkken på jobb, eller vi kaller det kantine selv om det ikke er en kantine. Det er et stort rom med bord og stoler samt hvitevarer som hører naturlig til i et kjøkken.

Poenget jeg vil frem til, er at når alle andre firmaer i bygget vårt får bruke den fancy kantina i første etasje, så har min statlige virksomhet valgt "gjør det selv"-metoden, altså du må ha med matpakke selv.

Dette har gjort at jeg alltid spiser Rugsprø til lunsj. Jeg kunne spist brød, men det blir fort tørt, derfor har erfaringen lært meg at Rugsprø er best. Når det kommer til pålegg er det verre. Jeg har prøvd mine vanlige påleggsfavoritter som syltetøy&rømme, leverpostei, salami etc. Men det funker liksom ikke like bra på Rugsprø, som på en vanlig brødskive.

Men nå har jeg funnet en favoritt. Den ble til på slump fordi jeg hadde to pålegg som jeg måtte spise opp. Altså sammensetningen er; Tines krydderost (smøreost) + Denjas rødbetsalat.
Det ble en uslåelig kombinasjon og smaken rett og slett over gjennomsnittet.

Nam, nam.

4 kommentarer:

karen sa...

det var vel ikke tilfeldigvis min krydderost som jeg hadde glemt igjen i kjøleskapet? :)

frikke sa...

Niks! Denne var min. Kjøpt på Meny Vika. Din er nok grønn nå, og frister dermed ikke.

Era Låp sa...

Men altså, brunost er jo best på rugsprø. Det er noe alle vet.

frikke sa...

Lap Åre: Men altså - noen svømmer med strømmen - andre finner alternative pålegg. Brunost er vel og merke godt på rugsprø, men det må være kombinert med smør mellom.