onsdag, mai 5

Hvor var jeg i mai?

Mai 1979: Inne i mors mage. 2 mndr igjen til verden skulle forandre seg totalt.
mai 1981: Antageligvis hjemme hos mor og far, men med et lite krek (les: lillesøster) som var vanskelig å leke med.
Mai 1984: I Vårtun korttidsbarnehage. Bare 2 mndr til en lillebror er på plass.
Mai 1987: Snart ferdig med 1. klasse på Lunden barneskole. Stortrives, men sliter med matematikken.
Mai 1991: Leirskole på Runde i 5. klasse. Var kjæreste med Atle, men foreslsket i Kristian. Roxette var det kuleste bandet ever. Matematikk har plutselig blitt favorittfaget.
Mai 1993: Helst sikkert på hestryggen. Hest var altoppslukende, og kom til å være det i mange år fremover også.
Mai 1994: Oslo-tur med 8.klasse fra Ener ungdomsskole. Greide å glemme tid og sted, og resten av skoletrinnet satt i bussene og ventet i et par timer før venninnene mine og jeg kom flaue og heseblesende på plass.
Mai 1996: Kjøper billetter til Øyafestivalen samme sommer. Legger store planer for første tur langt vekk på egenhånd, og hvordan man skal få tak i alkohol uten å bli tatt for å være for ung.
Mai 1998: Russ, russ og russ!! Feiring 24/7, men har kjæreste som ikke er russ, noe som gjør at jeg aldri for dobbeltknute, kongler eller annet kult som andre fikk.
Mai 1999: Supertrist med siste dag på folkehøyskolen i Skjeberg. Jeg tror foto skal bli min livsvei videre.
Mai 2002: Finner ut at jeg har fått verdens beste venner på universitetet. Det ble ikke fotostudier likevel. Planlegger sommerens backpacking i Malaysia og Indonesia ut i de sene nattetimer.
Mai 2004: Uteksamineres med en mastergrad i ressursøkonomi.
Mai 2005: Kjæreste bor i Trondheim, derfor bor jeg også der og har nettopp fått en urelevant jobb (les: kundeservice) kun for å ha noe å gjøre før drømmejobben dukker opp.
Mai 2007: Første gang jeg er med i Holmenkollstafetten. Denne gangen med min nye arbeidsgiver som er lokalisert i Oslo. Altså har jeg flyttet fra Trondheim til Oslo siste året.
Mai 2009: Togtur i Europa med samboer :) Paris, London, Köln etc. Har fått ny stilling i annen avdeling, mye mer spennende og med mer ansvar.
Mai 2010: Sitter på jobb med hvilepuls, det har endelig begynt å roe seg etter fullt kjør i 1 år. Planlegger teltur for 17.mai-helga :)

3 kommentarer:

kariamelie sa...

Hehe! Så kul oppsummering :D Og mye bedre enn hva jeg så på et-eller-annet-Østnytt i går på tv; "Hvor var du da Bobbysox vant MGP?"

Frøken Funky Farm sa...

Morsomt! Ga meg lyst til å dra på togtur i Europa - anbefales?

frikke sa...

aberlour: hmm... jeg husker ikke hva jeg gjorde da Bobbysocks vant, men jeg var jo straks 6 år og gledet meg sikkert til å være eldst i barnehagen :)

Line: Anbefales! Helt klart! raskt, effektivt, og du kan også velge mellom klasser. Et av togene vi tok hadde kun 1. klasse-billetter igjen da vi skulle kjøpe, og der ble vi servert mat og drikker (vin/øl) gjennom Frankrike og Tyskland. Og det var heller ikke spesielt dyrt. Du får sett masse av landskapet og du kommer direkte inn til sentrum av byen. Slipper utsjekking, flytog m.m. Ingen kanselleringer eller forsinkelser på vår tur, jaffal ;)