torsdag, august 5

Sommerminner 2010 (#1)

I plastdunken på bildet finnes det ca 15 kg med lyr. Av dette er 98% fisket av meg. Jeg som aldri, aldri har fått fisk før i mitt liv. Ikke at jeg har forsøkt så mange ganger, jeg er mest den som sitter langs elvekanten og bare ser på vannet. Men feit, stor lyr var morsom å fiske. De heiv seg på alle krokene mine samtidig og ga meg styrketrening nok for noen dager. Denne lyren ville kun hoppe på kroken dersom vi dorget. Siden jeg er elendig til å ro, ble det samboer som mesteret årene og jeg som håvet inn fisken :)

Nå er fisken sløyet, filetert og kvernet til farse. Jeg skal legge ut bilder av de herlige fiskekakene vi har tenkt å lage etterhvert!

(for de som lurer, så er vi her geografisk sett på Nordvestlandet, ikke langt fra Atlanterhavsveien)

Ingen kommentarer: