søndag, desember 2

Frikkes frekke ungdom #5

Denne gangen går vi litt lengre tilbake i tid. Frikke er 12 1/2 år og opplever datidens kurtisering som problematisk. Og selvfølgelig har hun sine tanker om dette.

24. oktober 1991
I dag ble jeg spurt av Fredrik. Jeg sa nei.

25. oktober 1991
I dag ringte Kai og lurte på om jeg ville bli sammen med Petter. Jeg sa nei. Det var bare tull fikk jeg vite etterpå.

Søndag 26. januar 1992
I dag ringte Petter og spurte om jeg ville være sammen med Atle. Helt innerst inne ville vel jeg kanskje litt, men jeg takket nei. Jeg sa at jeg trodde det ikke var sant, men Petter sa at det var sant. Jeg visste at det var sant, fordi Atle er på jakt etter ei dame, men jeg synes det er så dumt at når en gutt har spurt den dama han vil være sammen med, så vil ikke dama det, så spør han en annen (som han kanskje ikke liker så godt) Og alltid må jeg være reserve fordi alle gutta vil helst ha Silje som dame, men hun sier nei, og da spør de meg. Det er så jævla dårlig gjort ovefor den siste som blir spurt. Stig hadde ringt til Silje og spurt om Silje ville være sammen med Atlem men hun sa nei. Og da etterpå ringte de til meg. Jeg spurte hvem Tommy var sammen med, og han sa at jeg skulle gjette, men kom ikke på det. Han sa at det var Berit. Nå er det så mange som er sammen med noen så jeg skal lage et skjema over hvem som er sammen.

Ingen kommentarer: