fredag, april 25

Selvfølgelig...

... skal det ikke være ulovlig eller forbudt å bruke andre flagg enn norske flagg i 17. mai-toget.

Men jeg skjønner ikke problemet.
Jeg skjønner absolutt ikke problemet.

De fleste finner det jo helt naturlig å bruke norske flagg på Norges nasjonaldag. På andres lands nasjonaldager feirer man med andre flagg. Og har du lyst, har du selvfølgelig lov til å vifte med et annet lands flagg.

Men hvis du derimot vil teste ytringfriheten til det ytterste med f.eks. å fylle halve 17. mai-toget med kinesiske flagg, så blir det bare for teit. Hvor er vanlig fornuft i denne debatten?

Jeg er helt enig med 6. klassingene på Vahl skole i Oslo, som selv synes det er helt naturlig å kun bruke det norske flagget 17. mai:

"Har de voksne ikke viktigere ting å diskutere enn flagg i 17.-mai-toget?"

7 kommentarer:

Gretten sa...

Barn er til tider ganske så fornuftige, hvis man bare gidder å lytte til dem :-)

Anonym sa...

Det burde være unødvendig å måtte bruke tid og krefter (og sikkert noen kroner) på dette..

Alle som bor og "hører til" Norge bør finne det naturlig å flagge med norskje flagg på 17. mai, Norges bursdag. Men er det noe nsom likevel vil flagge med sitt eget flagg (hvorfor bor de da i Norge og går i 17.mai-tog??), så kan de vel få lov til det..

Barn er fornuftige: "har de voksne ikke viktigere ting å diskutere.."
Tydeligvis ikke..

Betty Boom sa...

Jeg skjønner ikke problemet jeg heller. God Vår :)

Annikken sa...

Word!

Hvis noen har lyst til å gå med et flagg fra et annet land så får de vel få lov til å gjøre det. Blir kvalm av den "Nei til andre flagg enn norske-gruppa på Facebook...

frikke sa...

gretten: Ja, fornuftige og fulle av fantasi :) Dersom jeg fikk det som jeg ville da jeg var liten, skulle broren min hete Donald, jeg skulle ha svømmebasseng på rommet mitt - og jeg skulle ha bursdag sånn ca 3 ganger i året. Det skal i alle fall ikke skorte på visjoner! :)

ulme: ja, jeg syntes også det var litt rart. Men nå ser vi jo i nyhetene at så godt som alle finner det mest naturlig å gå med norske flagg, og kommer til å gå med dette på selve dagen. Denne debatten har vært en smule merkelig, spør du meg.

Betty: God vår og lykke til med konfirmasjonen!

Annikken: Ja, har du lyst har du lov - men jeg skjønner fortsatt ikke poenget :) Og den gruppa fikk jeg vond smak i munnen av.

Anonym sa...

Beste kommentaren på denne saken så langt! *stående applaus* Lenge leve den gyldne middelvei og sunn fornuft.

Salatbolla sa...

Veldig enig med deg! For en dum ting å bruke tiden på... politikerene har vel andre viktige saker å ta seg av en dette?? =)