tirsdag, september 30

Prosjekt samboerskap

Skjebnen ville det slik at min søster og jeg kjøpte leilighet sammen for et par år siden. Vi er søstre med lang fartstid i krangling og uenigheter, og hvorvidt inngåelsen av samboerskapet vårt var lurt eller ikke, det får vi evaluere når vi flytter fra hverandre.

Uansett ville den samme skjebnen at min søster skulle reise til Brasil nå i 3 uker. Dette ga meg muligheten til å teste et annet samboerskap, nemlig med kjæresten min. Det skal sies at vi har gjort dette før, men ikke i Oslo. Forrige gang var i Trondheim for mange år siden.

Så nå har han flyttet inn. Det har gått halvannen dag, og jeg har allerede blandede erfaringer med dette. Det skal sies at jeg i utgangspunktet er en stor individualist.

Positivt:
- ferdig laget middag når jeg kommer hjem fra jobb
- initiativ til fysisk fostring

Negativt:
- okkupasjon av bad om morgenen
- mye rot

Det negative rundt dette er ikke ulikt det samme jeg opplever med min søster. Jeg tror kanskje jeg bør ta en ytterligere oppsummering ved slutten av prosjektperioden

4 kommentarer:

Anonym sa...

"okkupasjon av bad"? Det var da noe av det første min kjære lærte etter at vi flytta sammen - dobesøk gjøres fort unna, deretter er det bare å venne seg til å dele bad :D Og jeg trenger seffle den største delen av speilet... Vil tro det er enklere med en samboer enn med en søster - samboeren er lettere å dressere ;)

Rot på den annen side - det er sånn som følger når man har en gutt i hus. Det er litt som å skaffe seg en hund. Man må regne med litt røyting, men som regel oppveies det av all kosen ved å ha den i hus.

frikke sa...

hehe - nå skal det sies at badet er så lite at man knapt kan være to stk der inne og samtidig gjøre noe fornuftig. Selvfølgelig kan man ta fellesdusj, men så kosete er jeg ikke om morgenen - mest irritert egentlig. Faktisk hadde jeg og søs fått en grei rutine på badet, dvs hun står opp før meg :)
Og jeg likte røyte-hund-symbolikken :D

kariamelie sa...

Det er vanedannende å bo med menn man er glad i, man blir innmari koordinerte etter en kort stund. :) Det er vanedannende å bo med menn man ikke er glad i også, jeg har bare delt leilighet 1 gang med en venninne, det tok 2 mnd før hun flytta ut og en kompis inn og freden og harmonien senket seg over leiligheten igjen.

Da min kjære flyttet inn hos meg første gang for mange år siden var de små tingene mest stas, som f.eks at det hang både hans og mine klær på stativet. At kjøleskapet hadde pålegg som han ville ha og at det var to tannbørster på badet og manneshampo i dusjen. At det var en post-it med navnet hans på på min postkasse. Gull.

frikke sa...

Alt blir nok en vane etterhvert her også :) Har bodd i kollektiv med alle slags kjønnskombinasjoner, men aldri bodd med bare èn jente utenom søsteren min nå. Så jeg vet ikke helt hvordan det hadde gått, men sikkert greit - selv om gutter ofte er veldig greie å ha med å gjøre.