torsdag, februar 18

Frikke17 - 28. nov 1996

Frikke17 har like stor lakenskrekk som Frikke i dag. Noe kan nok likevel skyldes en mulig koffeinoverdose.


Torsdag 28. november 1996

Dagen har vært et evig mas. Opp kl 06.30 for så å løpe på skolen, så sju harde skoletimer, hjem, måke i stallen, dra på teateret, stress og mas, hjem, øve på prøve, overdose av kaffe, skjelvinger og hyperaktivitet, for så å legge meg kl 01.00. Nå er jeg ikke trøtt i det hele tatt, jeg er et finurlig vesen. Det er ganske lurt faktisk å drikke sånn ca. 3 kopper kaffe på kvelden når man skal ha prøve dagen etter. Jeg skal ha historiprøve i morgen, har faktisk gjort alle spørsmålene til sidene. Føler nå at jeg kan mye mer. Kanskje ikke så rart siden jeg ikke kunne noen ting før jeg begynte. I 1095 ba paven folk dra ut i korstog mot Palestina og Jerusalem. Bare for å sjekke. Lungepest og byllepest. AG3. Wannskrækk er faen meg fengende... På teateret i dag hadde Vera med seg en Elvis tribute-plate. Og da jeg så nærmere på den, sang Prepple en av låtene, og det var også et bilde av ham. Det var bare så dødsbra. Et av de beste jeg har sett. Svart/hvitt sittende på en barkrakk og synger. Og så han da! Verdens kjekkeste mannfolk! Dette var ei tributeplate fra 1995. Så han gjorde noe da også?
Da jeg skulle gå hjem fra teateret i kveld, så så jeg en fyr luske foran meg. Han så kjent ut, så jeg sa "Øystein?". Og det var han... Han skulle til en kamerat, så jeg tok følge med ham gjennom skogen. Han babla overfladisk i vei om hvor kult juleballet deres skulle være, og at han skulle ha nachspiel etterpå osv. Kald og kynisk som han alltid er. Tenker bare på seg selv. Selvsentrert egoist. Smør på flest. Jaja..... Inga fikk vite at jeg hadde forelska meg i Christoffer. Hun fortalte at Siv hadde hengt meg Geir hele lørdagsnatta. De hadde vært på Rock's, og der kommer jo ikke jeg inn, så det hadde ikke vært noe vits for meg å dra dit likevel. Siri skal visst ha fest på lørdag. Hun og Maria skulle visst skikkelig "drekke". Av en ellrr annen grunn liker jeg ikke Maria ordentlig. Hun er liksom så overfladisk og undervurderer meg helt. Nå har vannet i stallen frosset helt, og vi må hente vann til hestene i bøtter. Dritkjett!!
Fortalte jeg i går at Martin i matteklassa sa hei til meg? Utrolig! Han kjente meg altså igjen. Jeg fikk 4 på mattetentamen. Jeg bare gruer meg til å få igjen tysken. Jeg vil ikek ha dårligere enn 4. Men det er store sjanser for det. Jeg er blitt helt sløv i tysken. Sitter der i hjørnet med de som prater mest. DET gjør meg absolutt ingenting, men litt avstumpa blir man jo.
Nå er kl snart halv to, og jeg er ikke trøtt. Hmm? Kan det være kaffen? Jeg er sulten selv om jeg spiste 4 brødskiver før jeg la meg... Gleder meg så fælt til DumDum skal på Roxrevyen-konsert etter jul. Hvis jeg ikke får med meg det, er det krise. Virkelig krise! Jeg skal anskaffe meg det beste utstyret. Jeg veit ikke om jeg drar til Siri på lørdag. Jeg vil heller møte Christoffer. Jaja... Nå har jeg nesten glemt ham. Sånn utseendemessig og menneskelig. Nå har jeg gått over på 1001 Watt. Alt er bare herlig. En magisk kraft. Nå har jeg tjent 750 kr på teateret. 500-1500. Tidlig 500-1000, Høy 1000-1300, Sen 1300-1500 (Middelalderen). Er nødt til å ta ut de pengene snart. Jeg er fattig. Har snart gått over streken. "Og, for månen er vi hvem som helst". "Jeg røyker sigaretter i tåken", "Tent og villig offer" !! Jeg elsker og elsker og elsker dem. I dag meldte jeg meg på juleballet, men er ikke sikker på om jeg kan, men jeg kan sikkert. I morgen skal jeg på teateret for å aktivisere barna. Jaja. En vakker dag kommer jeg til å stresse meg i hjel. Biologiprøve har jeg neste uke. 5 øvelser må jeg gjøre i helga, så for å si det lett: Jeg har NOK å gjøre. Tenker på deg, Christoffer.... men veit ikke om det blir noe mellom oss. Tviler på det, men jeg vil gjerne kose med deg mer. For det var veldig koselig. Men jeg skjønner deg godt hvis du ikke vil se meg mer. Jeg spydde omtrent på deg (du så det ikke), og jeg er jo ikke noe å se på, så jeg skjønner ikke helt hvorfor du gjorde det du gjorde.....

Ingen kommentarer: