onsdag, januar 9

Nattevandrer


Jeg liker å gå og titte på hus. Fine hus og gamle hus. Spesielt kommer denne lysten over meg når jeg skal gå hjem fra byen etter fest. Da jeg bodde i Trondheim for et par år siden, tok jeg laaaange omveier rundt Bakklandet og Singsaker for å se på hus, før jeg så ved morgenkvisten vendte nesen hjem til senga. Det er intet unntak i Oslo. Masse fine trehus rundt omkring, og Rodeløkka må være byens mest hemmelige og undervurderte sted sånn sett.

Når jeg går der i natten, blind as a bat, småsvevende og entusiastisk på en liten rus, pleier jeg også å ta bilder. Maaaange bilder. Når jeg så våkner opp til skallebank dagen derpå, har jeg i allefall noe morsomt og teit å se på. Rodeløkka kolonihage ble mitt offer i helga. Det var først da jeg fikk bildet inn på datamskinen at jeg så hvor rotete det var rundt i denne hagen. Det hadde jeg glatt oversett i min natterus. Men lyset var fint.



Akerselva var spesielt romantisk vakker denne vinternatten. Sto lenge på Hausmanns bro og bare nøt stillheten - før jeg fant ut at det var på tide å løpe hjem og spise opp pizzaen til søsteren min.

Ingen kommentarer: