tirsdag, januar 29

Tvilsomme signaler

Jeg hadde det ikke enkelt i dag tidlig.
Kroppen ville som vanlig ikke opp, men i dag ga den også noen andre signaler. Jeg tror den ikke var helt sikker på om den var syk eller ikke.

Lenge lå jeg og bare kjente. Var jeg litt sykere enn i går? I går kveld frøs jeg jo, og jeg hadde vondt i halsen og nøs annenhvert minutt. Hmm... Jeg måtte kjenne etter. Jeg frøs ikke lengre (jeg lå jo under en veldig varm dyne), jeg kjente jo at jeg fortsatt hadde vondt i halsen, men jeg hadde ennå ikke fått kaktushals. Vondt i kroppen har man jo om morgenen uansett, tenkte jeg.

Etter mye diskusjon innad, seiret den dårlige samvittigheten min som jeg hater så intenst noen ganger. Jeg bestemte meg altså for å dra på jobb. Jeg vet ikke om det var lurt. Jeg sitter på et varmt kontor i ullklær og fryser og har vondt i kroppen. Hva skjedde? Jeg fant ut at jeg hadde nok glemt testen.
Hvilken test, spør du?

Jo, de gangene jeg tviler på om jeg er syk, må jeg ta en test på meg selv. Jeg stiller meg følgende spørsmål: "Har du lyst på kaffe?" og "Har du lyst på vin?" Hvis jeg ikke vil ha noen av delene, er jeg som regel syk - og nå vil jeg ikke ha noen av delene, så da er jeg antageligvis litt syk.
Jeg vil kun ha varm melk med honning.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Min pappa har lært meg at man alltid skal komme seg igjennom den der morgen-uggenheten og dra på jobb før man kjenner etter og evt bestemmer seg for at man er syk og burde vært i sengen...

En sånn test som din er glimrende :D

(Ble du ordentlig syk forresten?)

frikke sa...

hehe... i følge faren din, så gjorde jeg nok det rette med å dra på jobb. Er på jobb i dag også - det rusker fortsatt, vond kropp og vond hals - men jeg er jo ikke ubrukelig, så jeg sitter her og later som jeg jobber. Akkurat som vanlig :)

Regner med at jeg blir sengeliggende til helga. Det er som regel slik.

Anonym sa...

Det er der jeg mener fatters resonement har et hull. Det må da være bedre å bli hjemme den morgenen kroppen virkelig bare er ugg? Da blir man kanskje hjemme bare den ene dagen, i stedet for å bli sengeliggende tre dager fordi man overbelastet det stakkars immunforsvaret sitt. For ikke å snakke om at man smittet minst fire av kollegaene...

God bedring!

(Jeg reiser selv også alltid på jobb, selv om jeg er tilhenger av å holde seg hjemme...)

frikke sa...

tusen takk!
I dag holdt jeg meg hjemme. Tror det var lurt.

Men vi får se om dagen har hjulpet, i morgen bør jeg nemlig dra på jobb. Dessuten kommer jeg til å bli lettere deprimert om jeg må bruke helga til dette...