søndag, november 16

Frikke17 på fylla

En slags fortsettelse fra sist. Petter er fortsatt interessert i Frikke, men Frikke er ikke spesielt interessert i Petter.

Onsdag 20. novmber 1996
Fikk brev i posten av Petter i dag. Det var ikke veldig langt, det gjorde ikke noe... Det som var betenkelig, var at han kalte meg for "elskerinna hans på Hamar". På fredag drar jeg vel direkte herfra til Vårtun (samfunnshus red.). Siv og dem skal på vorspiel. Ingen har spurt meg om å bli med. Da kommer jeg vel på festen uten å kjenne en dritt. Jeg vurderer å droppe hele greia. Ikke har jeg noe å drikke heller. Og da blir det ikke noe morsomt. Noe å ha på meg har jeg heller ikke. Så Anders i dag. Han gikk sammen med Line. Han så ikke meg. Nei, nå er jeg trøtt. Veeeeldig......Zzzzzzzz.

Lørdag 23. november 1996
Fy faen! Gårsdagen var min desidert verste på veldig, veldig lenge. Fikk sitte på med Siv opp til Vårtun. Det var ca. kl 19.30 da vi kom dit, og det var omtrent ingen folk. Petter virka som om han var sur på megfra første stund. Kanskje fordi han fant ut at jeg ikke var den han trodde. Jeg satt bare å gledet meg til Christoffer skulle komme. Inga hadde sagt på skolen at hun syntes vi passet sammen, og at hun trodde Christoffer likte meg sånn som jeg likte ham. Men i alle fall kom han like etterpå, og fy faen så kjekk han var. Han hadde klipt seg. Bleka håret til en "normal" hårfarge. Dritkjekk! Med islender (grå/blå) og olabukser. Det begynte med at vi satt rett over hverandre fra hver kant av salen. Jeg satt ved et bord, han ved det rett over. Vi smilte, hadde øyekontakt, skålte med henda osv. Etterhvert da det kom flere folk satte han seg ved bordet vårt. Han begynte å prate, lånte lighteren min osv. Jeg må si jeg blei ganske så drita etterhvert. Fikk nemlig noe sprit av Petter også i tillegg til ølen min. Noe Hammer-greier. Så spurte Christoffer og jeg ville være med å hente mere øl, og da var det skjedd. Han la armen om meg , og jeg la armen om ham tilbake. Resten av kvelden gikk til visse kysse-aktiviteter. Jeg har i alle fall ikke kyssa så mye før..... alt så ut til å gå strålende. MEN! Plutselig følte jeg meg dårlig, og jeg måtte spy. Så jævlig flaut! Ikke på han heldigvis, han var ikke der da, men han må jo ha skjønt det etterhvert. Jeg veit ikke... Plutselig spurte han meg om jeg hadde lyst til å bli med til byen... Jeg sa ja, dro med meg alt jeg hadde med, og satte meg i bilen. Og da skjedde det noe ennå mer forferdelig.... jeg ble kvalm og følte at jeg måtte spy, og bilkjøringa resulterte i at jeg faktisk spydde... i sekken min! Jeg tror ikke Christoffer og Thomas merka det (Thomas kjørte). Christoffer satt foran, jeg bak. Nei, fy faen, det var helt jævlig!! Stakkars Christoffer, måtte tro jeg var helt teit. Da vi kom til byen sa jeg at jeg skulle gå derfra og hjem. Men det fikk jeg ikke lov til, så da kjørte de meg hjem. Da jeg sa takk og farvel, fikk jeg et adjøkyss og Christoffer spurte etter telefonnummeret mitt. Men han hadde ikke noe å skrive på , dessuten sa jeg at jeg så han sikkert i byen en gang.. Så dum jeg var som ikke ga ham det!? Da jeg kom inn i huset, kastet jeg alle klærne på vask. Alt stinket jo som bare det... Så kom far! Herregud, det var et uforglemmelig øyeblikk. Datter kommer sanseløs hjem fra fest, med sitt eget spy over seg, og står da foran vaskemaskina og vasker de klærne. Pinlig! Jeg sa selvfølgelig at noen andre hadde spydd på meg, og han trodde på det. Siv ringte meg nå i kveld og lurte på om jeg skulle være med til byen, men jeg sa sannheten. Jeg ba henne hilse Christoffer fra meg hvis hun så ham. De hadde visst ikke dratt før 03.00 i går. Lurer fælt på hva Christoffer gjorde etterpå. Satt og flørtet med andre jenter? Siv lurte på om jeg skulle møte Christoffer i morgen. Det regner jeg ikke med at vi kommer til å gjøre. Nei, mye skjedde... og jeg er forjævlig trøtt. Hører på DumDum Boys. Herlig! Natta, Prepple & Christoffer.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastisk! Og til forveksling likt mine egne dagboknotater fra den tiden. Syns det er særlig sjarmerende hvilken sans for detaljer du hadde, for eksempel at han ikke bare hadde islender på seg, men at den var grå/blå. Haha!

Men hvordan gikk det til slutt da? Ble det Petter eller Christoffer eller ingen av dem?

frikke sa...

frøken makeløs:
Hehe.. ja, jeg har jo skjønt i ettertid at de fleste hadde slike tanker og opplevelser på den tiden, men der og da følte jeg meg veldig alene om akkurat dette :)

Og, ja - du kan jo lure! Kan jo si så mye som at Christoffer holdt seg i min interesse i alle fall to år etter dette - til sammenligning med Petter. Han hadde jeg aldri gløden for, gitt.