onsdag, oktober 29

Frikke16 - har blitt 17

Høsten 1996 var den høsten Frekke Frikke startet å kysse frosker. Et sted må man jo begynne.

Lørdag 26. oktober 1996
Ugh.. kjenner allerede nå at jeg blir fyllesjuk i morra. Var hos Siv i kveld. Begynte veldig treigt, men ble mer fart etterhvert da gutta kom. Det var en gutt der som het Petter og var 20 år. Han ble nok litt fascinert av meg. Han sa han likte meg utrolig godt. Var ikke som de andre som bare prata i vei... Han ba meg med på kino neste søndag, han fikk tlf.nr mitt, et kyss og noen klemmer. Jeg veit ikke om jeg liker han, men har er jo grei... Jeg satt lenge nede i kjellerstua sammen med Petter, Christoffer, Stig og Roger og noen andre. Christoffer er skikkelig grei. En av de andre prøvde å klå på meg når jeg satt i sofaen og snakket med Christoffer. Jeg røyka hele røykpakka mi som jeg kjøpte i går. I morgen må jeg skrive ferdig stilen min. Den er helt elendig. 1000 kniver i hjertet og halsen. Helt elendig! Jeg må også gjøre matteprosjektet. Æsj! Jeg har ikke tid til det. Siv ble skikkelig sjuk i kveld. Hun spydde flere ganger og måtte legge seg. Jeg har heldigvis aldri blitt så dårlig. Jeg fikk kjøpt vin av foreldra mine i kveld. Jeg fikk Petter til å tro at jeg røyka hasj. Det var så kult å se reaksjonene hans. Men han hadde visst kamerater som røyka hasj og tok heroin, så det så... Jeg har så vondt i hodet. hva kan det skyldes? Hmm?? Petter fulgte meg til nattbussen. Jeg veit ikke om jeg vil han skal ringe. Det hadde vært greit å dra på kino, men jeg veit ikke om jeg vil bli kjæresten hans. Men egentlig burde jeg bli glad. Jeg er jo ikke pen.

Tirsdag 29. oktober 1996
I dag skulka jeg de to første timene. Biologi. Jeg dro til Hamar, kjøpte musikkbladet BEAT som kom ut i dag, - satte meg på Krus (kafè) og leste. Og det boblet av glede i magen min da jeg kom til en repotasjefra Trondheim. Der det var bilder fra DumDum-konserten den 20. sept. 4 bilder av Prepple. Jeg blir gal. Han er så altfor jævlig kjekk!! Siv skulle hilse meg fra Petter i dag. I dag også. Hun må da ha pratet med ham i går. Nå røyker jeg av og til på skolen også. Livet mitt er så lite og kjedelig. Skulle ønske det var mer fart over meg.

5 kommentarer:

kariamelie sa...

=) Kjempestas! Og jeg hadde helt glemt BEAT-magasinet. Du må gjenfortelle mer i fra Frikkes Frekke Ungdom fremover.

frikke sa...

aberlour: takk! Jeg har en tilnærmet lik uttømmelig kilde her. Så denne bloggen kan vare leeenge kun på fortidsminner;)

kariamelie sa...

Hvordan endte historien med Petter, forresten? :)

frikke sa...

hehe.. den som venter, får se! ;)

Gretten sa...

Det er når jeg leser slikt at jeg skulle ønske at jeg skrev dagbok i mine yngre dager.