fredag, oktober 3

DumDum i den hule hånd

Ahhh... I kveld spiller DumDum Boys for Juvenile Rock ClubCaven ved Tøyen. Navnet sier sitt om stedet. Det er et gammelt tilfluktsrom fra mange år tilbake, godt tilbaketrukket og gjemt blant busk og kratt langs Økernveien. Et sinnsykt kult lokale, og da jeg var der for et par uker siden tenkte jeg at det ville være storveis å se DumDum der. Og som noen vet, er jeg en uhebredelig barnslig fan av disse guttene.
Dessverre er jeg for gammel til å komme i kveld - aldersgrensen er 13 - 18 år.

4 kommentarer:

kariamelie sa...

I vinter var jeg på Caven på hm.. Rockabilly-nachspiel... Problemet var bare at jeg var ganske ustø da jeg ble dratt med fra Mono i taxi opp dit, og enda mer ustø da jeg fant ut at jeg skulle hjemover på morgenkvisten og ikke skjønte et fnugg av HVOR jeg var havnet hen da jeg trådde ut av hulen som en nymotens urbeboer med håret tuppert opp, revnet strømpebukse og med visakortet fortsatt i baren på Mono.

Jeg husker grønne dører på toalettene, menn med sleik, damer med prikker overalt, mye røyk, mye øl, og hm. Nei. Det er vel stort sett det jeg husker. Har liksom aldri havnet der igjen etterpå, merkelig nok.

frikke sa...

hahaha... AKKURAT det jeg forbinder med stedet også! Og jeg ble også dratt dit fra Mono... kvelden du beskriver, kjenner jeg godt igjen. Rockabilly og 50-talls stil. Prikker og sleiker, røyk, og øl på flaske. Og musikk som får deg i en annen tidsalder. Havnet der også sånn i nachspieltid. Festlig.

etaktuarliv sa...

Det fine med Caven er at mobiltelefondekningen er dårlig. Så man reiser tilbake i tiden rent teknologisk, også, ikke bare i musikkstil og klesstil. Mer negativt er at man reiser tilbake i tid når det gjelder røykeloven ...

kariamelie sa...

Til tider så undres jeg over akkurat hvor mange i fra bloggerverdenen her som ferdes på Mono... ;) Kanskje man må begynne å kikke seg over skuldern når man veiver rundt der mellom flipperspill og bakgården.