torsdag, juli 2

En bussjåfør..

Noe merkelig skjedde meg i dag. Jeg skal snart ut i ferie, derfor har jeg ikke kjøpt nytt månedskort. Jeg tenkte derfor at jeg skulle være flink å gå til jobb om morgenen i stedet for å ta buss. Haha... Jeg ler meg skakk. Selvfølgelig klarer jeg ikke å stå opp tidligere enn det jeg faktisk må, så jeg måtte jo da ta bussen likevel. For de som ikke kjenner billettprisene dersom du kjøper billett på bussen, så kan jeg si at det koster 36,- kr for å kjøre kollektivt i en time i Oslo akkurat nå.

Men det er her det rare skjer. Da jeg la alle myntene mine på dette myntbordet som alle busser har - så tar bussjåføren pengene og gir de bare tilbake til meg, smiler og hinter om at jeg skal gå bakover i bussen. Jeg forstår ingenting. Hva er greia? La meg kjøre gratis, men så sette meg i stikken dersom det kommer kontroll? Jeg vet det var fullstendig mulig å kjøpe billett på den bussen.

En grei bussjåfør lar deg få gå på bussen dersom du mangler et par kroner for å få kjøpt billett - han her var jo til sammensligning gal. Jeg mistenker solstikk.

1 kommentar:

kariamelie sa...

36kroner?!?! Ran!! Aldri i livet om jeg kvitter meg med bilen selv om jeg bor i Oslo og kan kjøre kollektivt til jobb. Fine fine gode bilen. Som har fått seg egen garasje nå i sommer og som starter når jeg vil og som ikke tar sommerferie og blir erstattet av busser som enten ikke kommer eller kommer for sent og som man sjelden får sitte i, og med sjåfører som ikke har peiling på behagelig kjøring, og som bruker 3-4 ganger så lang tid på å komme frem i motsetning til min kjære bil.