torsdag, september 3

ha!

Siden jeg ikke kom inn på bloggen min på noen tidspunkt i går, var jeg sikker på at den var rammet av "den store brannmuren", men merkelig nok kom jeg inn i dag.

Til nå har jeg sett en svært begrenset del av Kina, kun deler av Shanghai og noe av områdene rundt. Vi har vært på verft og besøkt rigger under bygging, og i første øyekast ser dette overraskende bra ut. Men mitt øye er ikke trent, så jeg vet ikke hva jeg skal stole på. Mye av byen er nybygd, vi snakker hi-tech, nye bygg, flashy og høye. Jo mer lys og reklame, jo bedre, osv. Sikkert ønskelig for noen, men jeg håper enkelte også sørger for at noen gamle bygg i området blir bevart.
Det har vært jobb, jobb, jobb fra 06.00 om morgenen til 21.30 om kvelden. Hittil ikke noe privat ferieavvikling i den forstand. Jeg er vel bare glad for det jeg kan få med meg. Sender med et bilde fra der jeg sitter nå. Ganske ålreit sted å blogge fra fant jeg ut.

Foto: privat

4 kommentarer:

kariamelie sa...

Ni Hao Ma! Jeg var ikke fastboende i BJ, men flexpat :) Tilbragte en del tid frem og tilbake mellom Oslo og BJ fra 2007 og til og med i våres. I de periodene jeg var der borte bodde jeg i Wu'Dao'Kou, ikke langt i fra Universitetet og slikt. Mye snedige utesteder rundt der.

Kjipt med lange arbeidsdager, kjenner til det der borte. Blogger funker bare inne i mellom der borte. Noen ganger på, andre ganger av. Kommer helt an på hva folk poster tilenhver tid. Prøv YouTube eller store internasjonale aviser. Funks not, eventuelt så har de egne kinesiske utgaver av dem som er forhåndssensurert. Anyways. Er du ingeniør? Derfor du er borte og kikker på verftene?

Stjernesøkeren sa...

Ooooh så spennende! :D Håper du får litt fritid til å kikke etterhvert, men uansett kult å ha vært der borte!

frikke sa...

aberlour:
takk for tips om kina (ref. forrige post)! De var veldig greie å ha med seg når vi fløy rundt og hadde bittelitt fritid. Er ikke ingeniør, nei. Er økonom. Jobber med finansiering av mange av disse prosjektene der borte.

Stjernesøkeren:
Litt fritid ble det! Kinsesiske mur, spa, hutonger, sommerpalasset, silkemarkedet etc. Legger nok ut noen bilder etter hvert.

Stjernesøkeren sa...

*venter på bilder* :D