torsdag, februar 21

...og svaret

Hei.
Takk for din henvendelse.
Du er nå reservert i vårt reservasjonsystem. Det vil ta ca. 3 uker før det trår i kraft. Gjør også oppmerksom på at andre firmaerleverer ut reklame.

Aftenposten ønsker deg en fin dag!

T. C.
Aftenpostens Kundesenter



Noen som vet hvilke "andre" firmaer dette kan være?
Synes vel 3 uker var vel lang tid for å la være å gi meg reklame, men sånn er det vel med effektivitet, kalkulerte inntekter og slikt.

Anbefaler forresten alle til å gå inn på www.neitakk.no for å skrive under en kampanje mot uadressert reklame. Målet er å heller få til en ordning der man aktivt må si "ja, takk!" dersom man vil ha denne papirmengden i hus.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fra forbrukerombudet.no:

"Er det lov å dele ut uadressert reklame når jeg har merket postkassen/inngangsdøren med at jeg ikke ønsker slik reklame? Hva kan jeg gjøre dersom jeg etter å ha merket likevel mottar reklame?
Svar:
Det er forbudt å levere ut uadressert reklame til forbrukere som klart har tilkjennegitt at de motsetter seg dette, ved for eksempel å merke postkasse eller dør tydelig. Innstikk i aviser er unntatt fra dette forbudet.

Gratisaviser som inneholder en del redaksjonelt stoff anses ikke som uadressert reklame. Det samme gjelder trykksaker som ikke inneholder markedsføring av varer og tjenester, men for eksempel offentlig informasjon, politiske eller religiøse budskap.
Mottar du reklame til tross for merking, kan du klage til Forbrukerombudet."

Det har vel snart gått 3 uker nå? Mottar du fortsatt reklame? da er det bare å klage til forbrukerombudet ;)

frikke sa...

På torsdag, altså den 13. mars, har det gått 3 uker. Ser jeg en reklamefille etter det, da er det månelyst. Jeg fikk den sedvanlige boligblekka til dnbnor eiendom i går, den skal ikke være der neste uke....