tirsdag, mai 6

Aprilglimt

Jeg synes våren ble altfor kort. Nå føles det jo som sommer. Ute går folk avkledd som om det var 28 varmegrader. Det er ikke 28 varmegrader. Det er bare vår. Jeg vil at våren skal ta seg god tid. Kan ikke trærne bare bruke litt ekstra tid på å ta på seg finstasen?

Bildene er fra søndagstur på østskanten i april.

Ekebergrestauranten i sin prakt.


Stokkender i Botanisk hage sløver i solen.



Rødt, gult, grønt og godt.

Moskeen på Grønland. Fin og fargerik.

Det gamle botsfengselet i Oslo med sitt rikt utsmykkede "Fengselsutsalg". Litt usikker på hva dette utsalget innebar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nydelig og varierte motiv!! Du har fanget Oslos mangfold :D

ver1e sa...

Jo fortere våren og sommeren er her, jo bedre, synes jeg. Det er altfor lenge vinter i dette landet som det er:-)

Flotte bilder, forresten! Tror utsalget på Botsen var ting som fangene laget og solgte. Selv har jeg et barnebord med stoler og en skammel til som er kjøpt der :-)

frikke sa...

Randi:
Tusen takk! :)

el vera:
hehe... og sannelig løper vi (jeg) etter vinteren på fjellet når det er vår i byen :) Takk for info om botsen - det høres jo ganske logisk ut det du sier. Regner med at dette utsalget ikke eksisterer lengre?