fredag, mai 23

Om å være oppdatert

Jeg har i det siste hatt en snikende dårlig samvittighet for mitt etterheng når det gjelder hva som er aktuelt på musikkfronten. Da jeg var student, kjøpte jeg flere album hver uke og følte meg relativt oppdatert. Tidene har forandret seg når A4-livet har sneket seg på. Joda, er på en konsert nå og da, men føler jeg ikke henger ordentlig med lell.

Derfor tok jeg grep om mastercardet her om dagen, og gikk bananas på nettbutikken til Platekompaniet. Platekompaniet vet jo, som kjent, alltid hva som er det kuleste å høre på. Med et slik rykte tør man ikke gjøre annet enn å følge anbefalingene til Platekompaniet slavisk, dersom man kul og oppdatert ønsker å bli.

Det jeg endte opp med var egentlig bare brøkdelen av alt jeg ville oppdatere meg på, men en grense har jo faktisk mastercardet og samvittigheten min også. Dessuten var noen kjøp helt nødvendige siden konsertbilletter til disse bandene er anskaffet for mange måneder siden.

Så følgende har nylig dumpet i postkassen hos meg:

MORCHEEBA - Dive Deep
FOO FIGHTERS - Echoes, Silence, Patience & Grace
LYKKE LI - Youth Novels, Pris
BAND OF HORSES - Cease To Begin
ANE BRUN - Changing Of The Seasons
HOWL - Higher Class Of Lush
ERYKAH BADU - New Amerykah Part One (4th World War)
HILDE LOUISE ASBJØRNSEN - Sound Your Horn

Så da er det egentlig bare å nyte og høre - jobben er jo et fint sted!

3 kommentarer:

etaktuarliv sa...

Den siste til Portishead er også ganske bra ... skjønt, det kan vel knapt karakteriseres som "ny musikk".

kariamelie sa...

fiiine fine band of horses. :)

Salatbolla sa...

mmh masse bra musikk! =)