torsdag, august 13

begrenset øya-rapport dag 1

Da jeg gjorde min entrè på årets Øya-festival, var Bon Iver allerede godt i gang med sin konsert på Enga. Solen stekte, og livet var bra, og det viste seg at jeg skulle nynne på "Skinny Love" resten av kvelden. Gratisscenen ved skateparken er et kult sted, og bandet Fjorden Baby! er kule de også. Omgivelsene og stemning ga flashbacks langt tilbake, og livet var også bra her. Tross en haug med ungdom, så var jeg ikke eldst. Noen meter bortenfor sto halve dumdum og var tilskuere. Kanskje ikke overraskende når de har/har hatt samme produsent (Yngve Sætre) og har stilt opp for Juvenile Rock Club før.

Videre var det stykkevis og delt - vampire weekend (bra), donkeyboy (inspirert av cut copy? uansett de fleste gikk etter ambitions), captain credible (ikke helt min stil). Solen stekte fortsatt, og hverken yr.no eller Storm hadde sagt noe om regn denne kvelden. Derfor tok jeg sjansen.

Den sjansen skal jeg aldri mer ta. Det pøste ned. Regndråpene var store som vannballonger. Jeg tuller ikke. Søkk våt på 1-2-3. Dette var rett etter the Bronx hadde startet. Etterpå ble det sol igjen, men jeg tørket aldri opp. Jeg fikk med meg den vakre regnbuen og den like vakre musikken Band of Horses, og så måtte jeg hjem. Gjennomkald og våt. Jeg kunne ikke ta sjansen på å spolere resten av uka på dette. Derfor ofret jeg heller Mew.

4 kommentarer:

Frøken Makeløs sa...

Det siste bildet var utrolig fint! Gleder meg til Øya i morgen og på lørdag, hurra!

Ragna sa...

Så herlig bilde med regnbuen :-) Jeg er veldig glad i forskjellig vær og tar med paraply og solbriller overalt... Skjønner at det ikke er så artig å bli våt allikevel da!

kariamelie sa...

leseteltet var trikset! veldig få tenkte på å stå der noen minutter før regnet kom ;)

frikke sa...

frk makeløs: Takk! Du gleder deg med rette! Ikke bli forundret om noen smiler til deg og du ikke vet hvem de er ;)

ragna: Takk, ja regnbuen var hel og fin! Måtte trikse litt med bildet for å få frem hvordan det virkelig føltes;) (sterkere farger mainly) Jeg har nå lært. Aldri et sted uten regntøy.

aberlour: ja, jeg skjønte jeg burde vært et annet sted. Men men, man lærer av sine feil. I går løp jeg rundt i de største og tyngste gummistøvlene denne festivalen har sett ;) Og regnet det? Njet.