onsdag, juni 18

Ung og 16

Det har blitt sommerferietid - og som alle andre elever nyter Frikke16 også dette.

Tirsdag 11. juni 1996
Nå regner det. En varm sommernatt og det regner. Jeg ligger og hører på regnet. Det er så fredelig og deilig. Sommer, endelig ferie og fri fra torturen. Torturen som gjør hvert menneske til et menneske, et likt menneske. Regnet regner. Jeg hører de små bekkene av vann. Det renner ned takrenna, ned på bakken og videre. Alt liv får energi og rikdom til senere bruk. Jeg elsker sommernetter med regn. Så fredfullt, så eventyrisk. Symbol på ferie og frihet! Åhh Så DEILIG!
Ja, her var min poetiske side "in action". Jeg har ikke gjort mye i dag. Har vært hjemme alene. Det har ennå ikke gått opp for meg at jeg har sommerferie. Jeg vil snart på setra, og det litt kvikt. Søs er på Leira med klassen. Hun har det sikkert morsomt. Far har vært på møte, og lillebror har vært på klasseavslutning. Jeg lagde pizzadeigen til den pizzaen de hadde på avslutninga. Jeg tror Ruggen hadde et anfall av kolikk i kveld. Jeg gikk en tur med han oppi skogen. Han stakk selvfølgelig av fra meg og løp lykkelig hjem til stallen. Jeg håper det går bedre med ham. Det kan hende vi skal leie et sommerhus av noen som mormor kjenner. Håper det. I går gikk stygge Trude rett forbi meg med med nesa i sky og solbriller av den usmakelige sorten. Hun tror hun er såå deilig.

Onsdag 12. juni 1996
I dag har jeg gjort ingenting. Bare sløva og sovet. Jeg stekte pannekaker og red en tur i høljende regnvær. Det har nemlig regnet i dag. Ellers en helt vanlig dag.


Onsdag 19. juni 1996
Nå har det skjedd veldig mye, så jeg skal prøve å gjøre det kort. I går ringte Siri og Sara og lurte på om jeg ville være med ut på byen og drikke oss dritings. Ja, sa jeg selvfølgelig - og det gjorde vi. Vi overnatta i leiligheten til Siri. Og i dag dro jeg og Siri til Oslo. Jeg mista minibankkortet mitt. I morgen drar jeg og søs på setra. Jeg burde egentlig skrive mer, men jeg er så trøtt.... Zzzzz.. I går røyka jeg 9 røyk. I dag hadde jeg vondt i hodet og jeg orka ikke tanken på en røyk. Æsj, jeg må pakke i morgen. Hvis jeg får mensen når vi skal på Kalvøya-festivalen vet jeg ikke hva jeg gjør.

6 kommentarer:

etaktuarliv sa...

Jeg var på Kalvøya i 1996. Det var da Neil Young spilte der sammen med Crazy Horse, var det ikke?

frikke sa...

etaktuarliv:
Du har så rett, så rett! Frikke16 sto da helt fremst og flørtet med gitaristen i Crazy Horse. Pinlig i dag, men føltes greit da.

kariamelie sa...

makan! jeg fikk ikke lov til å reise på festival da jeg var 16! skjønt, å flytte hjemmefra DET fikk jeg lov til. Logisk. :>

frikke sa...

hehe - ja, den var logisk. Hm. Vet egentlig ikke hvorfor jeg fikk lov. De stolte nok på meg - hadde ikke gjort så mye galt ennå. Men å flytte hjemme i fra?! Det tror jeg de ville tatt som en stooooor fornærmelse og et stort opprør.

Frøken Makeløs sa...

Ah, hvilke problemer man har når man er seksten. Høyst gjenkjennelig :-)

kariamelie sa...

høhø. "opprør" was my middle name. fnis.