mandag, august 3

(hennings)vær og (s)vin

Tror dette bildet ble tatt sånn ca elleve om kvelden. Vi snakker fortsatt Nord-Norge, og dette er også i Henningsvær. Når jeg nå sitter på jobb, og det er mistenkelig mørkt ute og regnet spruter på vinduet - så er det greit å se på mer oppløftende ting enn den overfylte mailboksen og uendelige ubesvarte henvendelser.

Jeg drømmer om noen ledige augustdager som kan falle inn under den unorske beskrivelsen indian summer. Jeg drømmer om at svineinfluensaen rammer oss alle bare for en liten periode, men at det selvfølgelig vil gå bra med alle sammen, og at det til og med vil bli bedre for de fleste siden et slikt scenario vil føre til en unntakstilstand. Jeg tror jeg liker unntakstilstander så lenge det ikke er snakk om liv. Jeg tror også et slikt scenario kan være sunt for nordmenn. At vi blir tvunget til å bli opptatt av noe jordnært som ikke har noe med penger og forbruk å gjøre. Kanskje vi midt i virraken blir kjent med naboen også?

Ingen kommentarer: