torsdag, februar 11

dress code

Det å jobbe i en statlig finansinstitusjon kan være utfordrende med tanke på hvordan en skal kle seg. Av og til føler jeg at vi ansatte befinner oss i en slags twilight zone.

Stat = røkejakke, cordfløyelsbukser, allværsjakke og inne-sandaler.

Finans = dress, skjorte, slipsnål, kalosjer, drakt, hæler, perleøredobber.

I dag går jeg for noe helt annet. I'm going purple.

Det ligger en liten spenning i dager som i dag, altså dager jeg ikke har kundemøter og derfor går slappere kledd. For plutselig kan en eller annen bankmann ringe og avtale et hastmøte. Ikke nok med at jeg er en jente (mange synes det er vanskelig å snakke business med yngre kvinner), men samtidig ser det ut som om jeg kommer rett fra lesesalen, eller en studentfest, noe som kan få en bankmann til å trekke på øyebrynet. Vi har ennå ingen faste kleskoder her på bruket, men jeg ser jo at dersom jeg tøyer denne i lengre grad, så kan det jo dukke opp et eller annet rundskriv om akkurat det.

2 kommentarer:

Stjernesøkeren sa...

Ååååh så glad jeg er for at jeg jobber i tidenes mest nerdete miljø, og folk gir like mange positive kommentarer på dager med t-skjorta med spillreferanser som på dager med stramt skjørt og skjorte!

frikke sa...

Ja, må være digg at dager der du bare føler at du må gå som en "slask", faktisk kan gjøre det også :)