onsdag, februar 10

Enten eller

Det har vært en helt vanlig dag. Litt roligere enn det har vært siste halve året. Jeg har ikke fått ryddet kontoret mitt som jeg har utsatt i et halvt år, men jeg har hatt et konstruktivt prosjektmøte, fått sendt ut påminnelse når det gjelder lønningspilsen i morgen, og jeg har fått planlagt et par kundemøter i Brasil. Fint med varierte arbeidsoppgaver. Vinteren sitter fortsatt kraftig i, noe jeg synes er helt ypperlig. Det er snart OL, og jeg må nesten bestemme meg om jeg skal følge med eller ikke. Det er enten eller for min del. Neste helg er det by:larm som også blir gjenstand for et valg. Skal jeg dit? Enten eller der også.

Forresten; visste dere at krøtter kommer fra ordet kreatur altså et annet navn for storfe? I gamledager sa man visst kreaturer om dyrene sine av typen storfe. Det er forsåvidt lenge siden jeg har hørt snakk om kreaturer i dag. I dag brukes det nok mest om skapninger generelt.

kreatur (n3 fra skapning); 1. nå sj: skapning; 2. krøtter, storfe, som skjellsord "ditt fordømte k-!"; 3. viljeløs tjener, lakei

Bildet er fra jordet og skogen hjemme på Hedmarken.

2 kommentarer:

kariamelie sa...

Drit i OL, det blir sportsoverdose i media uansett. Gå på by:larm. Plutselig blir man for gammel til å se verdien av å ta siste bussen hjem.

Og ikke minst; Plutselig sitter du der, smelt på tjukka som meg, og dagens ambisjon er langt unna å si noe lurt i prosjektmøter og ha mange baller i luften, dagens ambisjon vil være å dusje før klokka 14 og knyte sine egne skolisser samtidig som man IKKE holder pusten.

Gah.

Frøken Funky Farm sa...

Klart du må se OL, hallo; Petter Northug! Dessuten er det jo bare hvert 4. år. Hurra for Ol!