onsdag, februar 3

Frikke17

Det har gått lang tid siden jeg gjorde dypdykk i dagbøkene, men her kommer fortsettelse fra sist gang jeg skrev. Kan være verdt å lese først. Frikke17 bearbeider tanker fra en noe voldsom fest.


Mandag 25. november 1996

Kom nettopp hjem fra skolen. Har ikke prata med Siv eller Inga, eller noen i hele dag. Slapp derfor ubehagelige spørsmål. Klokka er 13.20 og jeg skal jo egentlig øve på matte, men jeg orker ikke ennå. I går fortalte Øystein at han hadde overhørt en samtale mellom noen som prata om meg. At jeg hadde vært på en fest der jeg hadde hatt det riktig morsomt. Men Øystein huska selvfølgelig ikke hvem det var. Det vil jeg jo gjerne vite. Har tenkt på Christoffer i hele dag. Det som er så synd, er at jeg har "glemt" hvordan han ser ut. Eller jeg har jo ikke det. Jeg husker ansiktet og hovedtrekkene... men ikke konturen og detaljene. Han er veldig atletisk, ikke så mye høyere enn meg og en typisk "gutt". Ikke mann, men en litt sprø type. Inga syntes vi passa bra sammen siden han var gal og jeg var sprø. Og fy faen som jeg angrer på at jeg ikke sa tlf. nummeret mitt. Han kunne jo husket det, selv om han ikke hadde noe å skrive på. Men det jeg tenkte på da var å komme meg fortest mulig inn å få vaska alt sammen. Da far kom, fortalte jeg en morsom løgn om at en eller annen hadde spydd på meg, og det tok han for god fisk heldigvis. Hvis de merka noe en eller annen gang hadde jeg sikkert ikke fått lov til å feste noe mer. Jeg lurer på om Siv så Christoffer i byen på lørdag. Det som jeg synes er så koselig å tenke på, var da Inga fortalte at hun trodde Christoffer var interessert i, og likte meg. Hun hadde visst merka det, at både han likte meg og jeg ham. Lurer på når jeg får se ham igjen. Håper det ikke er sent på en lørdagskveld, og han har drujjet seg sanseløs. Han var faktisk ikke særlig berusa på fredag. Jeg var desidert verre. Det var så deilig da han gikk bak meg med armene rundt livet mitt. Lurer på hva han synes om meg? En drikke-syk, guttegal rundbrenner som hopper på og flørter med alle gutta der. Jeg tror jeg må skjerpe meg, ellers så kan jeg få et forferdelig rykte om at jeg er lett på tråden. Nei, nå må jeg pugge matte. Fikk forresten 3 på tysken. Elendig, og det skal jeg liksom ha 5 i, og det er tentamen på onsdag og studieretningsfag til neste år. Jaja.... (pause) Nå er klokka 01.30 på natta og jeg har nettopp avsluttet "studyinga" mi. Det her går til helvete. Men fy faen så glad jeg er når onsdagen er over. Jeg klarer ikke la være å tenke på Christoffer.... Jeg er forelska, helt klart, jeg fantaserer meg langt oppi himmelen.... tenker alle mulige situasjoner han og jeg er i. Nå i stad, da jeg var på badet og pusset tennene, så sto jeg bare og gliste og smilte, for jeg syntes det var så herlig å tenkte på ham. Fy, faen. Uff, han må jo ha merka at jeg var dårlig på fredag? Æsj, han syntes sikkert jeg var ekkel og stygg. Og det at han spurte meg om tlf. nummeret var sikkert en vanlig refleks han gjør mot alle jenter. Han skulle visst alle tankene mine, lurer på hva han hadde gjort da? Blitt redd, kanskje? I bilen på vei hjem sa han "... jeg veit jo ikke en gang hva du heter". Faen , nå glemte jeg å se i tlf.katalogen, han har jo mobiltelefon. Lurer på om han har tenkt på meg i dag... Nei, jeg får vel legge meg. En stor dag står foran meg i morgen. Elsker deg, Prepple.... Brutter har forresten tatt disc-man'en, så jeg får ikke sovnet til DumDum.... God natt, Christoffer! Suss, klem.

4 kommentarer:

kariamelie sa...

Jeg er så glad jeg ikke lenger er tenåring og må håndtere slike umulige ting som matteprøver og forelskelser. Jeg husker jeg måtte snike meg inn midt på natten og vaske og tørke en joggebukse som var tilsølt med peach canei før skoletid og mamma sto opp. Grøss og gru.

frikke sa...

Enig, men det verste var likevel hormonene. De ødela jo alt, unntatt når en var forelska og en levde på luft. Berg og dalbane hver dag. Er sjeleglad jeg ikke er tenåring igjen.

Frøken Funky Farm sa...

Morsom lesing, jeg var ganske forsiktig på samme alder, men man kan kjenne seg igjen uansett! Dog herlig befriende å vite at man er ferdig med tenåringsårene!

(Forelskelsen i Prepple derimot, den vil nok alltid være der for min del. I tillegg har jeg de siste årene hatt troen på at Aslak Dørum kommer til å innse at å bli sauebonde på Harbak er hans egentlige kall!)

frikke sa...

Line: ahhh! Aslak er jo som født til å være sauebonde på Vestlandet. Gi han et sted han kan klimpre på bassen, fin utsikt - og nystekte boller - da er han nok din! :)