onsdag, oktober 31

Frikkes frekke ungdomsdagbok


Skal prøve meg på en ny serie her på den frekke bloggen min. Tenkte å ta et dypdykk i mine ungdomsår og avdekke de noget navlebeskuende og mørke tankene jeg hadde på den tiden. Ps. navnene som fremlegges er omhyggelig omgjort.

Begynner i dag med en høstdag fra 1995. Jeg er 16 år.


Onsdag 6. september 1995

Faen, nå har jeg ikke gjort noe på stilen min, og den skal liksom være ferdig til i overimorgen. Dvs. at jeg må skrive den ferdig i morgen. Æsj, dritt!! I dag var det ennå en dramaøvelse. Det var godt å få snakket med Siri, Elin osv. Nå har jeg kjeda meg en hel uke. Elin hadde visst truffet Tone og Marianne fra klassa mi. Elin hadde ikke likt Marianne. Hun er helt forferdelig! Nå i det siste har Ingunn og Karin vært så opphengt i en som jeg visstnok skal være forelska i. Jeg hadde skrevet i skoeldagboka til Karin under "kjærest": ------! Seks streker som liksom skulle være Ruggen (hesten min), men det ga seg ikke, så de fant liksom ut til slutt at det var Øyvind som skulle stå der, men da sa jeg stopp. Hvis det absolutt skulle være noen jeg var forelska i , så skulle det være xxxxxxx. Det er jo sju bokstaver, og jeg sa til dem at det er en gutt på sju bokstaver som er eldre enn meg som jeg synes er kjekk. Og nå i kveld hadde Elin fått høre at jeg hadde fått meg kjærest på sju bokstaver, og i dag på teatret gikk det ut på å spørre meg hvem jeg er sammen med. Men jeg klarte heldigvis å forklare sannheten. Fader at jeg absolutt måtte skrive det der i skoledagboka til Karin. Jeg hater utseendet mitt.

Ingen kommentarer: