tirsdag, desember 18

Blodmangel

Jeg fikk en hastemelding fra Blodbanken i dag tidlig.
"Vi trenger din blodtype! NÅ!"

Etter å ha tørket søvnen ut av ansiktet, torde jeg ikke gjøre annet enn å ringe for å få en ekstra tappingstime før jul.

Undrer meg over hvorfor det er ekstra prekært nå? Gikk julebordsesongen hardt utover blodbeholdningen til det norske folk? Eller setter Blodbanken inn full beredskap før romjulsvolden trer i kraft?

Vel, jeg skal i allefall sørge for at liv ikke går tapt pga mangel på blod.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oi, action. Har du en spesiell blodtype de trenger?

frikke sa...

Nei, jeg har visst en av de vansligste blodtypene, så da er det vel bare mange "vanlige" som trenger blodet mitt akkurat nå :)

Avil sa...

Godt jobba! Takka vere deg er det nokon som faktisk lever i dag!

frikke sa...

Tusen takk!
Uansett godt å tenke på de gangene en merker at beskuelsen av navlen har vart for lenge :)