tirsdag, desember 18

Frikkes frekke ungdom #6


Det lakker mot jul for Frikke16. Hun forbereder seg til en hyttetur med noen venninner, en hyttetur med skjult proviant i form av øl. I tillegg må hun overleve tentamener, karakterpress og det som kreves av en sekstenåring på den tiden. Men hun bryr seg i allefall fortsatt om sin egen skoleprestasjon på den tiden. På den fronten skal det vel ikke legges skjul på at hun har noen høye tanker om seg selv...


Tirsdag 12. desember 1995

I går hadde vi mattetentamen og den gikk sånn passe bra. Hadde noen feil jeg visste om. Men verre var det i dag da jeg fikk igjen tysken, og fikk 4! Herregud, jeg hadde da hvertfall forventet en 5'er. Men det går bare dårlig for meg. Søstern gjorde det ikke noe bedre da hun kom hjem med en M+ på sin engelsktentamen. Dersom hun får bedre karakterer enn meg når hun begynner på videregående, er det virkelig noe galt med de lærerne jeg har.

Snakket med Siri i dag, opptil flere ganger. Vi har fått Heidi Hage til å kjøpe øl til oss. Jeg og Siri møtes i byen i morgen og vi skal ha med ølet hjem. Jeg, Mari, Siri og Vilde skal tilsammen ha 34 øl og hvis vi tar med de 12 som kanskje Elin skal ha, så blir det 42 øl!! Herregud, det er ganske masse.

Nå er jeg helt forjævlig stressa. Jeg har ikke hatt en rolig og stille ettermiddag på flere uker. Nå er det masse å ordne til fredagen. I morgen skal jeg også kjøpe stoff til å lage servietter til jul. Faen, jeg har ingenting i gave til mor og far. Hva skal jeg finne på? På tentamen satt en gutt fra 2A i klasserommet vårt. Rune het han og var dårlig lite kjekk. Jeg hadde til og med vansker med å konsentrere meg om tentamen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

"Dersom hun(søster) får bedre karakterer enn meg når hun begynner på videregående, er det virkelig noe galt med de lærerne jeg har."
hahaha - takk for den!

frikke sa...

Vel, hva annet kan jeg si enn at life is tough?

Toleranse, medfølelse og selvinnsikt var vel ikke mine mest utviklede egenskaper på den tiden.

Dessuten var jo småsøsken noe herk.

Anonym sa...

Toleranse, medfølelse og selvinnsikt er vel strengt tatt ikke noen av dine mest utviklede egenskaper nå heller :P

frikke sa...

Siden du er lillesøsteren min, bør det ikke legges mye tiltro til dine utsagn. Du skal av natur og instinkt reagere som du nå gjør :)

Angrep er det beste forsvar!