fredag, august 22

Manglende selvinnsikt

Det har gått opp for meg nå under OL. Jeg ser OL-sendinger til langt på natt, våkner litt senere på sofaen med de første sendingene for dagen etter, noe jeg ikke vil se for da er det jo ikke noe å følge med på dagen etter - og jeg må jo sove. På jobb surfes det på OL-sidene titt og ofte, og jeg må vite hva som skjer i både fadeser og suksesser.

Det er ikke bare under OL. Jeg leser visst sportsbilaget i avisen hver dag uten å være helt klar over det. Det som bekymrer meg, er at det ofte er sportsnyhetene som fester seg ekstra godt i hodet mitt, sammenlignet med mer viktige nyheter - og det er kunnskapen derifra jeg tilegner meg som jeg plutselig uventet kan briljere med under en eller annen diskusjon eller Quiz.

Jeg har til en hver tid sett på meg selv som en veldig lite sportsinteressert person, og ville heller ikke være en person som var interessert i sport. Det sto liksom ikke helt i stil med den personen jeg muligens prøvde å være tidligere (hint: Frikke16). Jeg har har da tydeligvis ikke gått ordentlig inn i meg selv og sett hva jeg egentlig bedriver tiden min med. Jeg vet ikke helt om dette er noe jeg ville innrømme for meg selv, men når jeg først har skrevet det ned, så er det nok mer sant. Dessverre.

4 kommentarer:

kariamelie sa...

hihihihi! Enda godt at OL for 2008 nå er ferdig så du kan begynne å legge sportsbilaget i avisen til sides ;)

frikke sa...

Ja, men det er det at sporten er inkludert i annet bilag i Aftenposten. Så det blir nok fortsatt at jeg skummer meg gjennom (og plukker opp et eller idiotisk som fester seg godt!)

kariamelie sa...

Trøst deg med at det er slik info som gjør at man kan ta overraskende raske kakepoeng i Trivial Pursuit. :)

frikke sa...

fr. ab:
Ja, det har ikke vært sjelden at medspillerne har undervurdert min sportskunnskap. Og det har de angret på :) (hm.. nå fikk jeg lyst til å spille TP. Vel 10 raske i Aftenposten får holde!)