tirsdag, mars 25

Når enden er god...

Det ble ikke den påskeferien jeg hadde tenkt meg, men det ble jo påske lell. De fem første dagene lå jeg sengeliggende med kraftig influensa. Jeg var forbannet, bitter, sur og tverr - men prøvde å tenke positive tanker. Dette er hva som kom ut av det feberhete hodet mitt.


Frikkes positive tanker over å være syk i påsken:
  • Jeg bruker faktisk ikke èn krone på å ligge her i senga.
  • Alle muskler som jeg mot for modning har bygget opp gjennom trening er borte vekk. Det blir bare kjempegøy å trene disse opp igjen!
  • Et underskudd av sosial omgang vil gjøre meg uhyre interessant for venner og kjente etter påske.
  • Jeg har sluppet å bruke opp masse kontaktlinser. Mørket er jo svart uansett blind eller ikke.
  • Skiutstyret mitt har sluppet å bli ødelagt. Her har jeg spart noen kroner.
  • Det å være syk gjør at jeg setter større pris på livet (guuud, dette var drøyt...)
  • Når alle andre i huset er syke, og faktisk mer syke enn meg, får jeg ikke overdrevent stell. Dette er også med på å sette større pris på livet.
  • Jeg har ikke hatt problemer med å finne ut hva jeg skal ha på meg.
  • Man slipper å sminke seg og vaske håret.
  • Oi - dette er den lengste hvite perioden jeg har hatt på lenge.
  • Maten smaker jo ingenting grunnet fraværende smaks- og luktesans. Dette er en ypperlig sjanse til å spise ting jeg egentlig ikke er så glad i. Være seg ål, blekksprut, rosiner, tran og fårikål.
  • Jeg blir godt kjent med min egen misunnelse og bitterhet. Jeg får også god tid til å lære å bekjempe denne.
  • Jeg er verdens heldigste som bor i Norge og har det ellers bra. Reality check.
  • Jeg har ikke fått lest noen krimbøker - da kan jeg spare disse til neste år.
  • Jeg har ikke kranglet med søsknene mine.
  • Jeg har hatt feberdrømmer om tall og utregninger på jobben. Dette er bare positivt da jeg blir mer forberedt til jeg skal tilbake på jobb etter påske.

Men så kom langfredag - og jeg sto opp fra de halvdøde sjette dag med ski på beina. Dette er utsikten fra Brumundkampen og over Hedmarksvidda. 1. påskedag 2008


Foto: Privat. Brumundkampen, Hedmarksvidda

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe. Det høres ut som påsken min!
Bare at jeg har vært innenfor hjemmets trygge vegger, med min egen dyne og unødvendig store dvd-samling!

Håper formen er bedre nå som det "endelig" er arbeidsuke igjen!

Anonym sa...

'sluppet' - jeg har en ikke så gammel ordboka og der står det: 'sloppet'

frikke sa...

Hei!
Ganske så sikker på at "sluppet" er det rette.

TILSLAGSORD ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA (offisiell rettskriving)
slippe II sleppe slapp, sluppet el. slippe s d

Bøyes: å slippe, slipper, slapp, har sluppet.

Muligens er ordboka di litt utdatert :)

Anonym sa...

Teach yourself norwegian, 1963, (prof. Alf Sommerfelt,UIO), prisen 10,20 NOK:

Bøyes: å slippe, slipper, slapp, har sloppet.

frikke sa...

hehe.. ja, mye kan skje på 45 år :)