tirsdag, februar 19

Ukedagenes farger

Helt siden jeg var liten har jeg sett for meg de forskjellige dagene i uka med forskjellige farger. For meg var mine fargesettinger av dagene helt innlysende riktige, mens jeg ikke kunne forstå hvorfor andre kunne se på en dag med en helt annen farge. Min søster og jeg kunne f.eks. krangle lenge og vel om hvorvidt tirsdag var rød eller grønn.

Men over til mine farger på dagene:

Mandag: hvit/lysgrå
Tirsdag: rød/vinrød
Onsdag: grønn
Torsdag: gråblå
Fredag: grønn, men mørkere enn onsdag. Av og til er denne også vinrød.
Lørdag: rosa
Søndag: grå/lysgrå

Jeg antar at lørdagen ble fargelagt rundt 5-6 års alder da lørdager var ukens høydepunkt med risengrynsgrøt og godteri, samt at favorittfargen min på den tiden kan avsløres greit. Det var faktisk etter å ha hørt på radioen i dag at jeg kom på denne posten. Reporteren snakket nemlig om dagen i dag,tirsdag, og at den var rød. Hun sa den ikke kunne være grønn, for det var onsdag. Og da tenkte jo jeg at dette var jo litt av et sammentreff, for hun tenker jo akkurat som meg :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Menmenmen... Tirsdager er jo grønne jo... ;)

frikke sa...

næhææææi..... ;)

Anonym sa...

mandag: grønn
tirsdag: gul
onsdag: svart
torsdag: vet ikke, varierer sterkt
fredag: definitivt vinrød
lørdag: svart
søndag: gråhvit

litt overrasket over at både onsdag og lørdag er svarte, men de er det, uten at det betyr at de er dystre...

frikke sa...

WTF? Dette husker jeg ikke. Hadde du svarte dager tidligere da? Og gul tirsdag!? OMG! Nå lærte jeg noe nytt. Kanskje det er du som har påvirket fredagen min?