fredag, mai 30

Allergi, schmallergi?


I fjor vår og sommer var jeg syk annenhver uke. Med konstant forkjølelse. Jeg hostet, nøs og var generelt tufs. Etter mye masing fra venner som er befengt med allergi (takk, Magnus), så gikk jeg til legen for å sjekke om dette faktisk kunne stemme. Joda - jeg har allergi. Som bare pokkern. Jeg slo omtrent ut måleren for hvor høy bjørkeallergi det går an å ha - samt at jeg slo sterkt utpå burot også.

Derfor var jeg spent i år hva som ville skje.
Ingenting har skjedd.
Jeg har ikke tatt allergimedisin.
Jeg har ikke vært syk.
Jeg nyser når jeg lukter på pepper.
Jeg hoster kun når jeg snakker og spiser (les: sluker mat) samtidig.

Dette synes jeg er merkelig.
Har jeg helbredet meg selv?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm... Du har blitt el helbreder! :-) Kanskje du kan ta betalt for å fikse andre også?

frikke sa...

hahaha.... jeg trodde jeg var på en måte helbredet, men det var helt inntil jeg dro ut i mer rurale strøk i helga. Jeg nøs og nøs og nesen rant. Det er byen som lurer meg. Så mye for å tro at jeg var helbredet.