fredag, mai 16

Drømmer jeg ikke helt kan forklare

I det siste har jeg sovet mye, men er likevel ustyrtelig trøtt om morgenen. Kankskje trøttheten kan komme av at jeg har drømt en del rart og morsomt i det siste.

For eksempel drømte jeg her om natten at jeg var en ensom, vakker, ung jomfru i en westernlandsby som var ulykkelig forelsket i helten/skurken i denne byen. Dette var da Llewelyn Moss, han som var i No Country for Old Men (Josh Brolin). Altså var drømmen satt tilbake i tid, ca 1800-tallet.

I min drøm var Llewelyn Moss ennå kjekkere enn i virkeligheten og var en skikkelig barsking som jeg ikke kunne motstå. Men han var altfor opptatt med skyting og slåssing for å se min vei. Men en dag snudde lykken - min helt hadde vært i så mange dueller og kraftige bruduljer at han var mektig sliten. Han fant det nok passende å slappe resten av dagen med en kvinne - vel, jeg husker faktisk han brukte ordet "frille" i den sammenheng. Uansett ble jeg valgt - og jeg husker vi låste oss inn et vaskekott (hvorfor jeg klarte å putte et tidsuriktig vaskekott inn i disse scenene får jeg ta på egen regning). Uansett er dette starten på en het elskovsakt. Vi kysser, klemmer og drar av hverandre klærne. Buksene hans skal av og som ung jomfru i drømmen er jo dette noe jeg har ventet på leeeenge.... Men så....

Hva pokker er det jeg drømmer?!? Her kunne jeg hatt en romanse etter beste Romantikk-ånd, men så klarer jeg på burlesk vis å ødelegge det hele. Det viser seg nemlig at når jeg tar av buksene, så er hele sulamitten skutt i stykker. Altså det er blod, det er krater av kjøttsår, og det er ikke noe igjen på min helt som kan minne om et mannlig lem.

Sukk.

Antar at det var den uromantiske, sadistiske delen av meg som våknet der på slutten. Jeg hater jo som sagt forutsigbare, happy endings. Men denne hadde jeg ikke helt sett for meg.

4 kommentarer:

kariamelie sa...

hahaha! gurimalla, frøken frille! håper vår/sommer-romansene har bedre happy endings enn det der. sånn går det kanskje når man har seg med banditter og opplagte barskinger. too good to be true. ;)

frikke sa...

haha...ja, kanskje det var mitt indre som ikke ville meg såpass godt? :)

Anonym sa...

HAHAHA! Sånn kan det også gå. Litt skuffende, liksom..

frikke sa...

ulme:
Ja, det var svært skuffende. Men det kommer nok nye sjanser :)