tirsdag, mai 20

Bloggting

Jeg har blitt tagget av Stjernesøkeren og utfordringen lyder som følger:

Plukk opp nærmeste bok.
Åpne den på side 123.
Finn femte setning.
Post de neste tre setningene.
Tag fem personer, og fortell hvem som tagget deg.

Hmm.. jeg er ikke bibliotekar som min oppdragsgiver. Jeg sitter kun med rapporter rundt meg samt krøllete og kaffeflekkdekkende kladdeark. Et evig rot her. Men jeg snur meg til veska mi. Der ligger boken jeg leser for tiden og som jeg har lånt av Astrid Marie. Den heter "Black Dahlia Avenger" og er skrevet av Steve Hodel. Jeg blar frem til side 123 som heldigvis ikke er lengre en dit enn jeg har kommet. Femte setning og de tre etterpå lyder:

"I turned toward Kiyo, confused, trying to comprehend what had just occurred in the past ninety seconds. She had tears in her eyes. I walked her over to a bar table, sat her down, ordered us each another drink, and, trying to be compassionate but failing utterly, said "What the fuck was that all about? What the hell is going on, Kiyo?" I could detect both disgust and defeat in her reply: "Not here. Not now. Let's go home first".

Mulig det var flere setninger her, men jeg føler de var innpakket i en setning. Uansett fikk jeg faktisk en ganske viktig scene fra boka frem i sin helhet her. Ganske fornøyd.

Jeg har ikke mange jeg vet om som er innom bloggen min - men kan jo prøve meg på følgende:


5 kommentarer:

kariamelie sa...

ooh! morsomt! jeg kaster meg over med det samme :)

frikke sa...

Flott! :)

Anonym sa...

Oj... Ulme har ikke fulgt helt med.. Men skal skynde meg å rette opp litt i bloggen min - ble vel tagget av deg før sorgenfri da..

frikke sa...

Ikke nødvendig å rette. Har du blitt tagget av flere, er jo det bare bedre ;-)

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.