torsdag, januar 3

The last victim of Lisensmannen

Aaaaargggghhhh!!
Så utroooolig irriterende. Faen.
Jeg tar ikke telefoner med skjult ID. Jeg har brent meg så mange ganger på tvilsomme telefonselgere og annet pakk at jeg har satt en regel at de som ikke er redelige med å vise hvem de er, de får heller ikke snakke med meg.
Jeg aner derfor ikke hvorfor jeg mistet hodet og dermed tok telefonen nå.

Det var skjult nummer.
Jeg skulle akkurat til å gå fra jobb.
Jeg var sulten som en hest.
Det var NRK.
Faen.

Og jeg som hadde tenkt på ærlig vis å betale lisensen i år slik at vi slapp dette året å sitte i mørket og be alle vennene våre om ringekoder på ringeklokka slik at vi sparte de pengene det koster for å ha tv i dag.Men nå ble jeg regelrett tatt på senga - det var som å snakke med en eldre, belærende lektor som visste alt du hadde gjort galt og jeg klarte ikke på noen som helst måte å lure meg ut av det nettet jeg var fanget i. Han klarte til og med på en eller annen finurlig måte å finne ut at jeg hadde hatt TV'n såpass lenge at jeg får regning for deler av 2007 også. Jeg følte meg regelrett avskrellet. Rått og brutalt høvlet over med en sløv potetkreller.

Det var vel kanskje til pass for meg. Men det passet overhodet ikke i dag.

1 kommentar:

kariamelie sa...

da jeg kom hjem i fra bryllupsreise.. hadde vært hjemme i ca 20 minutter. koffertene sto fremdeles i gangen jeg hadde ikke tatt av meg skoene en gang, bare sunket ned i sofaen med tv'en på... SÅ ringte lisensmannen på døren. Og etter den dagen har vi betalt lisens...

SURT. og ikke minst "velkommen tilbake til hverdagen".