tirsdag, januar 1

Nytt år

Nudler ble årets første kveldsmat. Håper det ikke også blir årets siste kveldsmat. Tenkte bare å ønske de som stikker innom her av og til, et riktig godt nyttår. I morgen er det atter jobb og det er forsåvidt greit så lenge helgen kommer fortere enn vanlig.

Tenkte å dele denne dagen for akkurat 12 år siden med dere. Frikke 16 har feiret nyttårsaften, men er skuffet, både over seg selv og festen, og over den manglende kjærligheten.


Mandag 1. januar 1996

I går var det nyttårsaften og jeg var på festen til Siri, Maren og Lise. Jeg gledet meg til å drikke øl og dermed bli i godt humør, men plutselig følte jeg absolutt ikke for øl eller annen alkoholholdig drikke. Der satt jeg edru og så på de andre som hadde det gøy. Det var flest folk fra Elverum der. Sånne som jeg ikke kjente, altså de interesserte meg ikke. Det var heller ingen gutter der og og festen i seg selv var ikke så mye å skryte av. Jeg drømmer om Øystein. Kommer jeg noen gang til å prate med ham igjen? Lurer på om han noen gang tenker på meg? Jeg hater hun jenta som Øystein er sammen med. Skulle ønske jeg bare kunne dratt ned til ham, ringe på og bare spørre etter ham. Sitte på rommet hans, høre på musikk og prate. Kanskje kline litt hvis han ville. Fy faen, det hadde vært drømmesituasjonen min, og det mener jeg. Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor jeg ikke orket mer alkohol i går. Før var det jo mye lettere, jeg helte i meg fem øl om gangen. Denne gangen klarte jeg såvidt å presse ned to stk. Tragisk!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Godt nytt år!:)

Jeg merker at jeg er veldig glad for at jeg ikke er 16 år lenger...;)

frikke sa...

Tusen takk :)

hehe...en av grunnen til at jeg tar mitt 16-årige liv opp til overflaten igjen, er nok for å minne meg selv på at livet ikke er så verst nå likevel ;)