torsdag, januar 24

Radiogull

Jeg er ikke i mot NRK, dersom noen trodde det fra posten tidligere denne måneden. Langt derifra - jeg liker NRK veldig godt.

Noe av det som gjør jobbdagen fra kjedelig til mindre kjedelig, er nettradio. NRK har uttallige nettradiokanaler - alt fra NRK Klassisk, NRK folkemusikk, NRK Urørt og NRK Sami Radio, NRK nyheter, NRK feel og NRK flow. Men i dag oppdaget jeg en ny radiokanal, en kanal som jeg tror er min favoritt nå - nemlig NRK GULL .

Denne anbefales for de nostalgiske, og for de som mener alt var bedre før, både når det gjelder musikk og kultur, og dekningen av denne.
"Gull er en retrospektiv kanal som gir deg radiohistorien på nytt gjennom et variert sendeskjema der de fleste sjangre fra radiohistorien er representert. (NRK)"

I dag har jeg hørt på hva som skjedde denne uka i 1958, samt hørt på jazzprogram fra 1994. Hummer og kanari - artig for oss 50+:)

4 kommentarer:

Anonym sa...

God musikk på øret og god kaffe i koppen. Da kan jobben være så kjedelig den bare vil :)

frikke sa...

MMmmmmmmm...... og så er det fredag! Det gjør jo dagen til storartet! :)

Betty Boom sa...

Du har sånn dyr tivoli radio, jeg har en billig kopi av den, men det som kjæm ut, dvs. NRK i forskjellige fasonger er jo det samme, og med ulik kvalitet.

God helg,

betty

frikke sa...

hehe.. nå skal det sies at jeg ikke er den lykkelige eier av en slik radio, jeg bare ønsker meg en :)

God helg til deg også, Betty!