torsdag, januar 31

Mitt frekke liv for 12 år siden

Jeg blir flau på egne vegne. Kynisme og hovmod regjerte på disse tider. De innerste destruktive tanker blir som regel avslørt i dagbøker.

Onsdag 31. januar 1996
Fy, faen jeg er så dum. I går klarte jeg atter en gang å sovne fra dagboka. Så nå, når jeg skulle skrive, lå den midt på senga. Hvem har ikke lest i den, mon tro? I dag hadde jeg matteprøve. Jeg merka med en gang at jeg ikke hadde lest nok på den, men jeg tror jeg fikk sånn halvveis til den siste oppgave, som visstnok var den vanskeligste. Trude hadde den selvfølgelig feilfri. Hun får sikkert 6, den sure grisen. Jeg blir gal av Karin. Jeg orker ikke være med henne mer. Ingunn har overlatt henne til meg. Merra!Det eneste problemet er at da har jeg ingen andre å være med på skolen enn Cathrine, men det gjør ikke meg noe. Stakkars Karin, hun hadde hengt seg dersom hun leste dette.


Torsdag 1. februar 1996
I dag var Cathrine og jeg på kino. Vi så "Farinelli - kastraten". Handlet om en sanger som var kastrert. Bra, faktisk! Fikk igjen matteprøva som jeg hadde i går. Fikk 5+, yeah! Elin Hansen har begynt i klassa mi. Hun skal ta opp igjen norsk, matte og naturfag. Hun strøk i fjor. Det er bra gjort! (ironi). Cathrine fortalte at en gang hadde hun vært alene hjemme. En helg sikkert. Da hadde Øystein vært der og de hadde lagd pizza sammen. Heldige Cathrine som kjenner Øystein så godt. Siri flyttet for seg selv i dag. Hun skal sikkert ha innflytningsfest. Da blir nok ikke jeg bedt, hvorfor skulle jeg det?

Ingen kommentarer: