mandag, november 12

Topptur

Liten post før jeg legger meg. Har vært på Vinstra i helga, og heldigvis kom snøen da jeg var der. I dag dro vi på en liten topptur i vind og blåst. På bildet står jeg på toppen av S. Bølhøgda (1258 m.o.h.) og ser over til Muen (1424 m.o.h.) Jeg har aldri vært på Venabygdsfjellet før (rett øst for Ringebu) , men det anbefaler jeg selvfølgelig nå.

Utflukten i dag var planlagt, men jeg er litt usikker på om den også kan være et resultat av en hendelse i går kveld. Jeg ble nemlig regelrett mobbet på den lokale puben på Vinstra fordi enkelte mente jeg var en fisefin byfrøken som heller diskuterer de viktige forskjellene på en espresso og en macchiato, enn å dra ut i fjellet og nyte livet der. Jeg bryr meg selvfølgelig ikke om slikt. Jeg vet jo best. Men var dette for å overbevise meg selv? Hmm.... litt skummelt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

frikke da det var ikke det vi mobba deg for, vi mobba deg fordi du ikke vet forskjell på asfalt og gress, eller månelys og neon lys, eller kaffe fra maskin eller kaffe kokt på kjel over et bål, eller forskjellen på natt og dag, eller krig å fred å sånn, du kan ikke bruke eller for mange ganger når du skal beskrive en by jente uten følelser for natur, friluftsliv eller det ola nordmann setter høyt i livet!!

frikke sa...

bla blah blæh.... svarer ikke bildet for seg selv, da? Det var jo faktisk du som foreslo dette vakre stedet..?

En god kombinasjon av livets goder synes jeg bør være lov å nyte, og etter kun ett år som byjente må jeg si jeg får dugelig pepper fra gudbrandsdalsbygda allerede.

Vel, jeg får vel bare trøste meg med at vi fra Hedemarken er litt mer "runde i kanta"... Rause, joviale og omgjengelige :) "Je tæk dom æille sju" sa a Marte Svennerud.